ایران به جمع کشورهای تولیدکننده سیمان حفاری چاه های نفتی پیوست

به گزارش آریا بلاگ، مدیرعامل هلدینگ کاوه پارس گفت: با کوشش بنیاد مستضعفان، سیمان حفاری چاه های نفتی که کاربرد زیادی در استخراج نفت از چاه های عمیق و پرفشار دارد فراوری شد و ایران به عنوان تنها کشور در خاورمیانه به جمع فراوریکنندگان این محصول در دنیا پیوست.

ایران به جمع کشورهای تولیدکننده سیمان حفاری چاه های نفتی پیوست

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، هاشم نظام آبادی اضافه نمود: سیمان حفاری چاه های نفتی یکی از ملزومات مورد استفاده در صنعت نفت است که بنیاد مستضعفان پیروز شد مجددا چرخه فراوری آن را که به دلایلی طی چند سال گذشته در کشور متوقف شده بود، از سر گیرد.

وی ادامه داد: این سیمان که هم اکنون در یکی از کارخانه های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان در حال فراوری است، به واسطه نوع روش فراوری آن، دارای کیفیت منحصر به فردی است که احتیاج صنعت حفاری ایران را تامین می نماید.

نظام آبادی با بیان اینکه با فراوری این محصول، واردات سیمان چاه های نفتی قطع می گردد، گفت: در حال حاضر سیمان حفاری فراوری شده در این شرکت در رده های مختلف (A, B, D, E, G) فراوری می گردد و میزان فراوریات این سیمان خاص، علاوه بر تامین تقاضای بازار داخل، قابلیت صادرات به سایر کشورهای فعال در صنعت نفت را دارد.

مدیرعامل هلدینگ کاوه پارس با بیان اینکه فراوری این محصول با هدف حمایت از صنعت نفت کشور به عنوان یک صنعت ملی در دستور کار قرار گرفته بود، اضافه نمود: سیمان کلاس E از مجموعه سیمان حفاری فراوری شده توسط بنیاد مستضعفان، نوع خاصی از سیمان چاه های نفتی است که در بخش حفاری چاه های عمیق و دارای فشار بالا استفاده می گردد و امروز تنها ایران قادر به فراوری این محصول خاص در میان کشورهای خاورمیانه است.

به گفته وی، از سرگیری فراوری این نوع از سیمان خاص که کاربرد بسیاری در صنایع نفتی دارد، به همت متخصصان داخلی و مهندسان ایرانی صورت گرفته است و با فراوری مجدد این محصول، علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور، امکان ارزآوری حاصل از صادرات این محصول را نیز فراهم نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 7118

به "ایران به جمع کشورهای تولیدکننده سیمان حفاری چاه های نفتی پیوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران به جمع کشورهای تولیدکننده سیمان حفاری چاه های نفتی پیوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید