بایدن رؤسای جمهور چین و روسیه را به مصاحبه دعوت کرد

به گزارش آریا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده از رؤسای جمهور چین و روسیه برای شرکت در یک نشست جهانی با موضوع تغییرات آب و هوایی در ماه آوریل دعوت کرد.

بایدن رؤسای جمهور چین و روسیه را به مصاحبه دعوت کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

کاخ سفید نیز در بیانیه ای بیان کرد که شی جینپینگ رئیس جمهور چین و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در زمره 40 رهبر دنیا هستند که برای شرکت در این نشست- که قرار است 22 و 23 آوریل برگزار گردد- دعوت شده اند.

بایدن به خبرنگاران گفت که هنوز با این دو مقام خارجی در خصوص این نشست صحبت نکرده است، اما آنها می دانند که به این نشست دعوت شده اند.

گفتنی است که برگزاری نشست سالانه تغییرات آب و هوایی در روز زمین بخشی از کوشش های دولت بایدن برای گنجاندن موضوع تغییرات آب و هوایی در رأس اولویت ها است. این نشست قرار است که با توجه به محدودیت های ناشی از شیوع کرونا به طور مجازی برگزار شده و برای تماشای عمومی به طور زنده پخش گردد.

دعوت بایدن از همتایان روس و چینی خود در حالی صورت می گیرد که رئیس جمهوری ایالات متحده روز پنج شنبه در نخستین کنفرانس خبری خود از زمان تصدی این مقام، پوتین و شی را حامیان حکومت استبدادی خواند.

در بیانیه کاخ سفید آمده است که هدف اصلی نشست روز زمین و یک گردهمایی جداگانه در شهر گلاسگو اسکاتلند در ماه نوامبر تقویت کوشش ها برای دستیابی به هدف محدودسازی فرایند گرمایش دنیای به 1.5 درجه سلسیوس است.

رئیس جمهور ایالات متحده همچنین گفت می خواهد اطمینان یابد که ایالات متحده تا پیش از سال 2050 به اقتصاد 100 درصد متکی به انرژی پاک دست یافته و میزان انتشار گاز گلخانه ای در این کشور به صفر برسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 6586

به "بایدن رؤسای جمهور چین و روسیه را به مصاحبه دعوت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن رؤسای جمهور چین و روسیه را به مصاحبه دعوت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید