برقراری تعرفه خدمات پرستاری در دولت سیزدهم

به گزارش آریا بلاگ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به برقراری تعرفه خدمات پرستاری در دولت سیزدهم گفت : این تعرفه تا دو روز آینده به حساب پرستاران واریز می گردد.

برقراری تعرفه خدمات پرستاری در دولت سیزدهم

قباد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه حدود 15 سال بود که بحث تعرفه خدمات پرستاری مطرح بود گفت : خوشبختانه این تعرفه در دولت سیزدهم برقرار شد.

وی با بیان اینکه در دو هفته گذشته مبلغی بابت تعرفه خدمات پرستاری به حساب دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه واریز شد گفت: امروز این مبلغ به حساب بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی واریز شده است و تا دو روز آینده نیز پرستاران آن را دریافت خواهند کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه این تعرفه تا حدودی کارانه و دستمزد پرستاران را ترمیم می نماید گفت: این پرداختی مربوط به سه ماه اول سال جاری (فروردین، اردیبهشت و خرداد) خواهد بود که مجموع آن به حساب پرستاران واریز می گردد.

محمدی خاطر نشان کرد: این تعرفه متناسب با بخش محل کار، مقدار سختی کار و اضافه کار از یک تا 6 میلیون تومان ماهانه متغیر خواهد بود.

وی اضافه نمود: حدود 7 هزار نفر در استان جزء جامعه پرستار هستند که از این تعداد بیش از 5 هزار نفر در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فعالیت می نمایند و مابقی نیز در بیمارستان های بخش خصوصی مشغول به کار بوده و یا متقاضی کار هستند.

محمدی با بیان اینکه بیشتر پرستارانی که در دانشگاه علوم پزشکی مشغول خدمت هستند بصورت پیمانی یا رسمی مشغول به خدمت هستند گفت: تعدادی از پرستاران طرحی، قراردادی و یا شرکتی هستند که با پیگیری های مجلس شورای اسلامی کوشش می گردد تا پرستاران شرکتی نیز تبدیل شرایط شوند.

وی با اشار ه به وجود 19 بیمارستان در دانشگاه علوم پزشکی و 8 بیمارستان در بخش های غیر دانشگاهی استان گفت: در سال های گذشته قانونی در رابطه با بهروه وری به نفع سیستم پرستاری به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد که در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه این قانون بطور کامل اجرا می گردد.

محمدی گفت: در قانون بهره وری بر اساس سختی کار ساعت موظفی پرستاران کاهش و اضافه کار آن ها افزایش می یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از دانشکده پرستاری کرمانشاه به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشکده های پرستاری در کشور یاد کرد و گفت: در دانشکده پرستاری سنقر سالانه حدود 30 پرستار تربیت می گردد.

محمدی اضافه نمود: سال جاری با پیگیری های اجرا شده مجوز دانشکده پرستاری اسلام آباد غرب از وزارتخانه گرفته شده است و برای آغاز کار 15 دانشجو در این دانشکده بهمن ماه مشغول به تحصیل می شوند .

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 آذر 1401 بروزرسانی: 13 آذر 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 11317

به "برقراری تعرفه خدمات پرستاری در دولت سیزدهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برقراری تعرفه خدمات پرستاری در دولت سیزدهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید