بولتون: رهبر کره شمالی آماده پذیرش توافق بزرگ ترامپ نبود

به گزارش آریا بلاگ، جان بولتون مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا اظهار داشت: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در نشست هانوی، آماده پذیرش توافق بزرگ ترامپ نبود.

بولتون: رهبر کره شمالی آماده پذیرش توافق بزرگ ترامپ نبود

به گزارش ایرنا از یونهاپ، بولتون که روز یکشنبه به وقت محلی با تلویزیون سی بی اس آمریکا گفت و گو می کرد حاضر نبود اجلاس هانوی را که بدون هیچگونه توافقی خاتمه یافت به عنوان یک شکست بپذیرد.

او گفت: من این نشست را به عنوان یک شکست در نظر نمی گیرم، من آن را به عنوان یک موفقیت برای رییس جمهوری آمریکا می دانم که به دنبال حفاظت از منافع ملی مردم کشورش بود.

دومین نشست سران میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رهبران کره شمالی و آمریکا روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (8 و 9 اسفند 97) در هانوی پایتخت ویتنام برگزار گردید، اما این نشست به دلیل زیاده خواهی های دونالد ترامپ در برابر درخواست های منطقی کیم، بازنده شد و ترامپ نشست را نیمه کاره رها کرد.

ترامپ در کنفرانس خبری بعد از این نشست گفته بود کره شمالی خواستار حذف همه تحریم ها در ازای انحلال بخشی از تاسیسات هسته ای شده بود به همین دلیل توافق را امضا نکردم.

اما ری یونگ هو وزیر خارجه کره شمالی در خصوص شکست این مذاکرات گفت ما در نشست سران فقط خواستار لغو تعدادی از تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد بودیم که در اقتصاد کشور و زندگی مردم اختلال ایجاد نموده اند و در مقابل، از بین بردن کامل تاسیسات هسته ای نیونگ بیون را پیشنهاد کردیم که ترامپ آن را نپذیرفت.

بولتون در این مصاحبه اضافه نمود: واقعیت این است که رهبر کره شمالی آماده امضای آنچه ترامپ آن را یک معامله بزرگ می داند نبود معامله ای که مبتنی بر خلع سلاح هسته ای کره شمالی و توسعه مالی این کشور بود.

وی گفت: من فکر می کنم ترامپ با عدم امضای توافق با کره شمالی، نکته مهمی را به رهبر این کشور و همچنین سایر کشورهای دنیا در خصوص نوع مذاکرات خود یاداوری کرد و آن این است که او مستاصل توافق با کره شمالی یا هر کشور دیگری نیست مادامی که با منافع مردم آمریکا تضاد داشته باشد.

رهبران دو کشور پیش از این در خرداد 97 در سنگاپور با یکدیگر ملاقات نموده بودند نتیجه این نشست، توافقی مبهم در زمینه عاری سازی هسته ای شبه جزیره کره بود.

از آن موقع تاکنون با وجود آنکه کره شمالی یکی از سایت های هسته ای خود را نابود و از آزمایش هسته ای خودداری نموده، آمریکا تنها به توقف رزمایش های مشترک با کره جنوبی اکتفا نموده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 1272

به "بولتون: رهبر کره شمالی آماده پذیرش توافق بزرگ ترامپ نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بولتون: رهبر کره شمالی آماده پذیرش توافق بزرگ ترامپ نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید