تاکید پامپئو بر تعهد آمریکا به دفاع از کره جنوبی

به گزارش آریا بلاگ، وزیر امور خارجه آمریکا در هفتادمین سالگرد آغاز جنگ شبه جزیره کره بر تعهد کشورش به دفاع از کره جنوبی تاکید کرد.

تاکید پامپئو بر تعهد آمریکا به دفاع از کره جنوبی

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی گفت: واشنگتن هرگز نیروهای آمریکا، کره جنوبی و کشورهای دیگری که تحت پرچم سازمان ملل و به نام ارزش های مشترک آزادی و دموکراسی جانشان را از دست دادند فراموش نخواهد کرد.

او تاکید کرد: تعهد آمریکا به دفاع از کره جنوبی آهنین باقی می ماند. ما آن دسته از سربازان آمریکایی و کره جنوبی و همه کسانی که کنارشان ایستاده اند را بخاطر شجاعت و فداکاری های آنها در جنگ کره گرامی می داریم.

پامپئو تاکید کرد: این ائتلاف همچنان در جهت حمایت از ارزش های مشترک تامین صلح، ثبات و موفقیت در شبه جزیره کره و حوزه هند - اقیانوسیه به کارش ادامه می دهد.

او همچنین متذکر شد که دو کشور روابط اقتصادی قدرتمندی را ایجاد کرده و با یکدیگر در حوزه های علم و بهداشت از جمله در حوزه پاسخ مشترک به شیوع ویروس کووید 19 کار کرده اند.

پامپئو در توئیتر نوشت: ائتلاف آمریکا و جمهوری کره در ضمنً جنگ تشکیل شد و پیوند میان ما در دفاع از صلح و امنیت آهنین باقی می ماند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3664

به "تاکید پامپئو بر تعهد آمریکا به دفاع از کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید پامپئو بر تعهد آمریکا به دفاع از کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید