تک رقمی شدن بستری ها در شاهرود و میامی

به گزارش آریا بلاگ، خبرنگاران/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود از تک رقمی شدن موارد بستری کووید19 در منطقه ها تحت پوشش این دانشگاه اطلاع داد.

تک رقمی شدن بستری ها در شاهرود و میامی

دکتر رضا چمن اظهار کرد: فرایند نزولی سیر ابتلا و همه گیری ویروس کرونا در شهرستان های شاهرود و میامی ادامه دار است.

وی با اشاره به کاهش موارد بستری در شرق استان اضافه نمود: بستری های بیماران مبتلا به کرونا به 8 تا 10 نفر در شبانه روز رسیده و بسیار کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود ادامه داد: در حال حاضر 60 نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان ها و مراکز تحت پوشش دانشگاه بستری هستند که 12 نفر از این تعداد در آی سی یو بستری است.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون در مجموعه تحت پوشش دانشگاه به سرعت در حال اجرا است افزود: از ابتدای فراگیری کرونا تا به امروز 54 هزار و 228 نفر مراجعه با علایم مشکوک به کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه داشتیم که بالغ بر 8 هزار نفر با ظن و شک ابتلا به کرونا، بستری شدند.

دکتر چمن اضافه نمود: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در بسیاری از شاخص ها بر اساس ارزیابی ها، در رتبه های برتر و شاخص ها بالاتر از میانگین کشوری واقع شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود افزود: در طول همه گیری کرونا ، با کمبود امکانات و تجهیزات در این دانشگاه روبرو نشدیم و با وجود تمامی چالش ها، تا به امروز شرایط خوبی داشتیم.

این عضو ستاد استانی مقابله با کروناویروس توضیح داد: در بحث واکسن هم با کمبود روبرو نبوده و در حال حاضر هم مسئله ای وجود ندارد و فرایند به خوبی در حال اجرا است.

وی یادآوری کرد: تا به امروز بالغ بر 195 هزار دز واکسن برای 60 درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه تزریق شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 8188

به "تک رقمی شدن بستری ها در شاهرود و میامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تک رقمی شدن بستری ها در شاهرود و میامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید