خبرنگاران معاون وزیر بهداشت: تا مهار کرونا فاصله داریم

به گزارش آریا بلاگ، مشهد- خبرنگاران- معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: گرچه عملکرد استان خراسان رضوی در زمینه مدیریت کرونا مطلوب بوده و دانشگاه علوم پزشکی مشهد به اوضاع بحرانی این بیماری مسلط است اما هنوز تا مهار بیماری در این استان و کشور فاصله داریم.

خبرنگاران معاون وزیر بهداشت: تا مهار کرونا فاصله داریم

دکتر قاسم جان بابایی روز دوشنبه در حاشیه نشست ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا در استان خراسان رضوی طی گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: این استان به رغم ویژگی های منحصر به فرد خود، بهترین عملکرد را در مدیریت و مقابله با بیماری کرونا داشته است.

وی ادامه داد: طی بیش از 50 روز که از شیوع ویروس کرونا می گذرد، همکاری و هماهنگی میان استاندار خراسان رضوی و اعضای شورای اداری استان، آستان قدس رضوی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مردم در مقابله با بیماری کرونا بسیار خوب و شایسته بوده است.

وی گفت: استان خراسان رضوی به دلیل وجود حرم مطهر رضوی، تعداد زیاد کارخانه ها، حضور مسافران و تعدد سفر به این استان شرایط خاصی را نسبت به سایر استان های کشور دارد و هرگونه تصمیم گیری در زمینه بیماری کرونا باید در این استان به صورت مرحله به مرحله باشد.

جان بابایی اضافه نمود: در طرح فاصله گذاری هوشمند، تعدادی از مشاغل و اصناف ضروری فعالیت خود را شروع نموده اند و برای اطلاع از نتایج این طرح و آنالیز آثار آن در میزان بیماری 2 هفته زمان ضروری است تا بتوان تصمیم های بعدی را اجرایی کرد.

وی با تاکید بر اینکه هر گونه غفلت و اشتباه در تصمیم گیری ممکن است موجب بروز بحران گردد، از مردم خواست برای فعالیت در سایر مشاغل و اصنافی که هنوز فعال نشده اند، صبوری نمایند.

طرح سطح بندی بیماران در خراسان رضوی پیروز بوده است

معاون وزیر بهداشت اجرای طرح سطح بندی بیماران را یکی از اقدامات بسیار مهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارائه خدمات به آنان دانست و گفت: این برنامه از ازدحام و مراجعه مستقیم بیماران به بیمارستان ها و مراکز درمانی پیشگیری نموده است.

وی اضافه نمود: در اجرای این طرح مراکز خدمات جامع سلامت به عنوان سطح یک، کلینیک ها و درمانگاه های دولتی و خصوصی به عنوان سطح 2 و بیمارستان ها به عنوان سطح سه بیماران معین شده است.

وی ادامه داد: هنوز هیچ دارویی برای درمان قطعی کرونا کشف و فراوری نشده است.

جان بابایی گفت: این در حالی است که دانشگاه های علوم پزشکی کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیش از یک هزار طرح مطالعاتی مختلف در زمینه ویروس کووید 19 را در حال اجرا دارند که یکی از این طرح ها استفاده از پلاسمای بیماران بهبود یافته برای درمان بیماران مبتلا به کروناست.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2952

به "خبرنگاران معاون وزیر بهداشت: تا مهار کرونا فاصله داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون وزیر بهداشت: تا مهار کرونا فاصله داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید