خواص انبه برای بچه ها

به گزارش آریا بلاگ، زندگی آنلاین/انبه به عنوان یک میوه گرمسیری ممکن است برای بچه ها آلرژن باشد و از این رو در میان موادغذایی ایده آل و مناسب برای آغاز غذای کمکی نیست. متخصصین اطفال توصیه می نمایند حداقل تا 8 ماهگی به کودک هیچ نوع میوه گرمسیری داده نشود.

خواص انبه برای بچه ها

واکنش های آلرژیک به انبه نادر است. به طور کلی روی پوست ظاهر می گردد، مانند بثورات اطراف دهان.

پوست انبه آلرژن است و نه بافت درون آن. زمانی که فرد با پوست انبه یا شیره آن در تماس باشد، آلرژی نمایان می گردد. آلرژی ها در بیشتر موارد زمانی ایجاد می شوند که اولئورسین از پوست انبه با پالپ انبه تماس پیدا کند و خورده گردد.

چنانچه در خانواده شما سابقه آلرژی به انبه یا مغزدانه ها وجود دارد، قبل از خوراندن آن به کودک خود با پزشک اطفال مشورت کنید. همچنین می توانید مقدار کوچکی از پالپ انبه را به پوست کودک بمالید و منتظر بمانید تا ببینید آیا حساسیتی روی آن نقطه از پوست ایجاد می گردد.

زمانی که تشخیص دادید کودک به انبه آلرژی ندارد، همواره انبه تازه به کودک بدهید. از دادن انبه که بیش از یک روز خرد و نگه داری شده به کودک اجتناب کنید.

چگونه انبه را به غذای کودک اضافه کنیم؟

قبل از مصرف انبه، باید آن را خیلی خوب بشویید تا چنانچه مواد شیمیایی و باکتری روی سطح آن قرار گرفته است، رفع گردد. می توان از مخلوط آب و سرکه به نسبت 3 به 1 برای شستن انبه استفاده کرد؛ سپس آن را کاملا آبکشی و خشک کنید. انبه شسته شده را از همه جهات اطراف هسته برش طولی بزنید. گوشت میوه را از پوست آن جدا کنید و آن را به مکعب های کوچک برش بزنید تا به شکل غذای انگشتی گردد.

چگونه انبه را انتخاب و نگه داری کنیم؟

برای انتخاب انبه مناسب برای کودک، اطمینان حاصل کنید نرم باشد و رایحه خوبی داشته باشد. این دو مورد، ویژگی انبه رسیده هستند. سپس از نظر آسیب هایی مثل بریدگی، کبودی و لکه آن را آنالیز کنید. پوست انبه باید دارای یک رنگ یکنواخت زرد مایل به قرمز یا نارنجی - زرد همراه با چند نقطه قهوه ای پراکنده روی آن باشد. انبه باید کمی نرم و سفت باشد تا بتوان آن را له کرد. انبه رسیده را به مدت 5-4 روز می توان در یخچال نگه داری کرد، اما انبه نارس را نباید در یخچال نگه داری کرد. انبه نارس را هنگامی که لمس می کنید، نرم نیست و رنگ پوست آن سبز - زرد است؛ در نتیجه می توان آن را در کیسه کاغذی در بسته قرار داد و در کیسه یک انبه نیمه رسیده قرار داد تا به رسیده شدن انبه های نارس یاری کند.

دستورهای غذایی با انبه برای بچه ها

حال که تمام آنچه که احتیاج است بدانیم برای معرفی انبه به بچه ها آنالیز کردیم، به چند دستور غذایی که مورد علاقه بچه ها است می پردازیم.

پوره ساده انبه

ساده ترین راه استفاده از انبه برای کودک، که بدون احتیاج به مواد اولیه دیگر و بدون احتیاج به پخت است.

مواد لازم

یک عدد انبه رسیده، پوست گرفته و بدون هسته

روش تهیه

پالپ انبه را با مخلوط کن میکس کنید تا پوره گردد و به غلظتی که مورد علاقه کودک شما است، برسد. همچنین می توانید مقداری از پوره را در قالب های کوچک یخ بریزید، فریز نموده و به شکل دسر یخی سرو کنید.

بستنی انبه؛ تسکین دهنده درد دندان

این بستنی با روش تهیه ای آسان، راهی سالم و خوشمزه برای تسکین دادن درد دندان کودک می تواند باشد. سرما درد را کاهش می دهد و هنگام جویدن التهاب لثه را کاهش می دهد.

مواد لازم

یک انبه رسیده، خرد نموده و پوست کنده

دو عدد هلوی رسیده، خرد نموده و پوست کنده

یک فنجان ماست

روش تهیه

تمامی مواد را به غذاساز یا مخلوط کن اضافه کنید. تا زمانی که بافتی نرم و کرمی به دست آید، آن را میکس کنید. ترکیب حاصله را در قالب های بستنی بریزید و آن را چند ساعت در فریزر قرار دهید. این ترکیب برای بزرگسالان نیز عالی می باشد.

پودینگ برنج و انبه

تهیه پودینگ برنج همراه با طعم گرمسیری و لذیذ انبه، آسان است.

مواد لازم

یک چهارم فنجان برنج قهوه ای

2 فنجان شیر نارگیل

یک دوم قاشق چایخوری اسانس وانیل

1 عدد انبه، خرد نموده و پوست کنده

یک دوم عدد موز پوره نموده

روش تهیه

برنج، شیر و اسانس وانیل را در تابه ای ریخته و روی حرارت بجوشانید. اجازه دهید مواد به مدت 25 دقیقه آهسته بجوشد یا تا زمانی که برنج نرم گردد. مرتب ترکیب را هم بزنید تا به کف تابه نچسبد و در صورت احتیاج مقدار بیشتری شیر نارگیل اضافه کنید. سپس انبه خرد نموده را به مخلوط درون تابه اضافه کنید تا سه دقیقه بپزد یا تا زمانی که برنج، حریره یا خمیر مانند گردد. حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید خنک گردد.در خاتمه موز پوره نموده را اضافه کنید. سرد یا گرم می توانید سرو کنید.

اسموتی انبه - توت فرنگی

یک اسموتی خوشمزه و مغذی که از ترکیب انبه، توت فرنگی و آووکادو تهیه شده است.

موادلازم

یک دوم فنجان انبه خرد نموده

5 عدد توت فرنگی

یک دوم عدد آووکادو

روش تهیه

تمامی مواد را درون مخلوط کن ریخته تا پوره نرمی به دست آید.

مانگو تانگو

این مخلوط همراه با غلات ترکیب خوبی می گردد؛ در نتیجه برای بچه ها سنین بالاتر بیشتر مناسب است.

مواد لازم

یک دوم فنجان انبه پوره نموده

1 عدد هلوی رسیده، پوست گرفته، پوره نموده

یک دوم موز رسیده، پوست گرفته و پوره نموده

روش تهیه

تمام مواد را در ظرفی ریخته و با هم ترکیب کنید. اگر قوام آن برای کودک شما زیاد است، می توانید کمی آب به آن اضافه کنید. همچنین می توانید این ترکیب را به تنهایی یا همراه با غلات سرو کنید

آیا کره انبه برای بچه ها سودمند است؟

کره انبه از عصاره هسته انبه به دست می آید که سرشار از اسیدهای چرب است. این کره به عنوان کرم پوست، هم برای مادر و هم برای کودک مفید است. استفاده از کره انبه بر روی پوست، به محافظت و تغذیه پوست کودک یاری می نماید. همچنین می توان برای تسکین سوختگی یا تحریک پوستی پای کودک به علت پوشک از آن استفاده کرد. مادران نیز به عنوان مرطوب نماینده روی پوست و برای کاهش ترک های پوستی روی شکم می توانند از این کره استفاده نمایند.

آیا مصرف انبه خشک برای بچه ها ضرری ندارد؟

انبه خشک شده می تواند شبیه یک آب نبات جویدنی سرگرم نماینده برای بچه ها باشد. همچنین می توان برای کاهش ناراحتی های ناشی از دندان درآوردن کودک، از آن استفاده کرد. اگرچه به خاطر داشته باشید که می تواند خطر خفگی برای کودک داشته باشد؛ در نتیجه باید به شکل تکه های کوچک در اختیار کودک قرار گیرد. همچنین مدام هم نباید به کودک انبه خشک شده داد؛ چراکه قند زیاد آن می تواند به لثه کودک آسیب برساند. انبه میوه ای نرم، خوشمزه و بسیار مغذی است؛ بنابراین یک انتخاب عالی برای رژیم غذایی کودک شما است.

منبع: همگردی
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5795

به "خواص انبه برای بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص انبه برای بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید