درخواست نماینده دولت برکنار شده میانمار در سازمان ملل برای تحریم های بیشتر آمریکا

به گزارش آریا بلاگ، سفیر دولت برکنار شده میانمار در سازمان ملل به کنگره آمریکا گفت که واشنگتن باید کمپانی نفت و گاز دولتی میانمار و بانک دولتی این کشور را هدف تحریم های خود قرار دهد.

درخواست نماینده دولت برکنار شده میانمار در سازمان ملل برای تحریم های بیشتر آمریکا

به نقل از خبرگزاری رویترز، کیاو مو تون، سفیر دولت سرنگون شده آنگ سان سوچی در سازمان ملل همچنین هشدار داد، بحرانی که در نتیجه کودتای خونتا در اول فوریه سال جاری میلادی در این کشور اتفاق افتاده امنیت منطقه ای را تهدید می کند.

دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا کودتا در میانمار را محکوم کرده و تحریم هایی را علیه ژنرال های مسئول این کودتا و خانواده هایشان و همچنین مشاغلی که برای آنها منابع درآمدی هستند، وضع کرده است.

سفیر دولت مدنی میانمار در سازمان ملل به کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت، دولت واشنگتن علاوه بر بانک های Myawaddy و Innwa تحت کنترل ارتش، باید تحریم هایی را علیه بانک دولتی تجارت خارجی میانمار و کمپانی نفت و گاز دولتی این کشور وضع کند.

این کمپانی در حوزه های گازی دریایی با همکاری مشترک بین المللی شامل شورون آمریکا و توتال فرانسه عملیات اکتشاف و استخراج گاز را انجام می دهد در حالیکه بانک تجارت خارجی میانمار برای دولت این کشور به نقل و انتقال ارز می پردازد.

در همین حال، انجمن کمک رسان به زندانیان سیاسی می گوید، نیروهای امنیتی میانمار از زمان کودتا دست کم 766 تن را کشته اند.

برخی از فعالان حامی دموکراسی در میانمار به کوه های اطراف این کشور پناه برده اند تا به گروه های مسلحی ملحق شوند که برای خودمختاری قومیتی می جنگند و این مساله بیم بروز درگیری های دامنه دار را در این کشور کودتازده بیشتر کرده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 6962

به "درخواست نماینده دولت برکنار شده میانمار در سازمان ملل برای تحریم های بیشتر آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست نماینده دولت برکنار شده میانمار در سازمان ملل برای تحریم های بیشتر آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید