در مورد برجام باید با ایران به عنوان یک شریک همکاری کرد

به گزارش آریا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، صفحه توییتر وزارت خارجه روسیه به نقل از ماریا زاخارووا سخنگوی این وزارتخانه روسیه، نوشت:ما قویا بر این باوریم که شرکای ما باید این دیدگاه نسبت به ایران را که راستا آن می تواند دستخوش دگرگونی گردد، متوقف نمایند. باید با ایران به عنوان شریکی برای همکاری بر اساس برجام، رفتار کرد.

در مورد برجام باید با ایران به عنوان یک شریک همکاری کرد

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه دیروز چهارشنبه 27 نوامبر (6 آذر) بدون اشاره به عهدشکنی اروپائی ها در مورد عمل به تعهدات خود در برجام گفته بود: (ایرانی ها) هر دو ماه یک بار شکاف را بیشتر می نمایند به حدی که باید صریحا بگویم ما امروز داریم به اِعمال سازوکار حل اختلاف موجود در توافق (برجام) فکر می کنیم.

اما سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه در مورد برجام و همچنین امکان بهره گیری از مکانیزم حل و فصل اختلافات این سند، توضیح داد: این اظهارات غیرمسئولانه و غیرسازنده بوده و شدیدا، کارآمدی ابتکارات سیاسی برای اجرای کامل برجام توسط کلیه طرف ها در راستای نظام برطرف تحریم های برجام و مصوبات کمیسیون مشترک را مخدوش می سازد.

وی در مورد امکان بهره گیری فرانسه و دیگر اعضای باقیمانده برجام از مکانیزم حل و فصل اختلافات نیز گفت: منطق و هدف مکانیزم حل و فصل اختلافات پیش بینی شده در برجام در نظر دریافت اقدامات جبرانی برای دو طرف است و اقدام جمهوری اسلامی ایران هم اجرای حق خود در ماده 36 است و لذا برجام در شرایط کنونی اساسا به طرف های اروپایی اجازه نمی دهد که در قبال اعمال حق مشروع جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اقدامات غیرقانونی و یکجانبه ایالات متحده و نقض اساسی تعهدات طرف های اروپایی، به این مکانیزم استناد ورزند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 1466

به "در مورد برجام باید با ایران به عنوان یک شریک همکاری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مورد برجام باید با ایران به عنوان یک شریک همکاری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید