دستور ترخیص 3428 قلم کالا صادر شد

به گزارش آریا بلاگ، تهران (پانا) - معاون فنی گمرک از ابلاغ لیست 3428 قلم کالا به گمرکات برای ترخیص کالا اطلاع داد.

دستور ترخیص 3428 قلم کالا صادر شد

به گزارش ایسنا، مهرداد جمال ارونقی در رابطه با آخرین شرایط اجرای مصوبات ستاد هماهنگی مالی دولت برای ترخیص فوری کالا از گمرک و بنادر اظهار کرد: در آخرین اقدامات صورت گرفته لیست ارائه شده از سوی وزارت صمت و جهاد کشاورزی نهایی و برای ترخیص به گمرکات ابلاغ شده است.

وی اضافه نمود: لیست این دو وزارتخانه شامل 3428 قلم کالا مربوط به قسمتی از کالاهای اساسی و نهاده های پایه، مواد اولیه و واسطه ای در گروه کالایی (21)،(22) و (23) است.

این مقام مسئول در گمرک ایران اعلام نمود که با پیگیری های گمرک ایران و معاونت صنایع وزارت صمت به زودی لیست دیگری شامل 1200 قلم کالا از گروه مواد واسطه ای و تجهیزات خطوط فراوری در گروه (24)و (25) برای ترخیص در دستور کار نهاده شد که فعلا در حال نهایی شدن توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

بازرگانان هم اقدام نمایند

ارونقی در ادامه یادآور شد که بر اساس تصمیم ستاد هماهنگی مالی دولت در ترخیص کالا، ماهیت واردنماینده مورد توجه نیست و در این حالت بازرگانان و شرکت های واردنماینده می توانند در صورتی که کالای آنها در چارچوب مصوبات اخیر باشد برای ترخیص اقدام نمایند.

با ابلاغ مصوبات اخیر ستاد هماهنگی مالی دولت و ستاد تنظیم بازار، برای برطرف موانع ترخیص کالا که در اهم آن حل و فصل مسائل ارزی قرار داشت، مقرر شد که بانک مرکزی تأمین ارز ترجیحی کالاهای اساسی فاقد اسناد مالکیت، با اولویت اعلامی وزارت صمت انجام دهد،همچنین بانک مرکزی نسبت به صدور اعلامیه تأمین ارز برای کالاهای اساسی اعتباری با تعهد سه ماهه از زمان ترخیص کالا از گمرک (جهت تأمین ارز ترجیحی) اقدام کند.

از سوی دیگر کالاهای اساسی و کالاهای ضروری مورد احتیاج واحدهای فراوریی با تشخیص و اعلام وزارت صمت (دارای قبض انبار تا 10 آبانماه 99)، بدون الزام به کدرهگیری بانک مرکزی، از گمرکات ترخیص شوند ؛ به گونه ای که از تاریخ 10 آبان به بعد واردنمایندگان بتوانند از رویه های بانکی (ارز نیما) ، واردات در مقابل صادرات (خود و غیر) ، برای پروانه های صادراتی سال 1398 به بعد،ارز اشخاص ، به وسیله سامانه جامع تجارت (کنترل توسط صمت و بانک مرکزی) استفاده نمایند.

همچنین گمرک ایران نسبت به ترخیص درصدی کالاهای اساسی و نهاده های فراوری (ردیف تعرفه و اولویت توسط صمت اعلام می شود) تا سقف 90٪ که در صف تخصیص یا تأمین ارز بانکی باشند اقدام کند و از سویی چنانچه ردیف تعرفه مندرج در ثبت سفارش کالا با استنباط گمرک تغییر کند، مشروط براین که توضیح تجاری کالا تغییر نکند و ردیف تعرفه استنباطی گمرک، جزو ردیف تعرفه کالاهای ممنوعه (گروه4) یا اولویت ارزی غیبرطرفال(گروه 27) ، یا ردیف تعرفه کالاهای دارای فراوری مشابه داخلی نباشد، درخصوص اقلام گروه های 1 و 21،22،23 و 24 ، احتیاجی به اصلاح ثبت سفارش وزارت صمت نخواهد بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5097

به "دستور ترخیص 3428 قلم کالا صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور ترخیص 3428 قلم کالا صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید