روسیه دستگاه های پیشرفته تست کرونا به ایران اهداء کرد

به گزارش آریا بلاگ، روسیه تعداد 500 سیستم توسعه یافته تست برای تشخیص ویروس جدید کرونا به ایران اهداء کرد که با یاری آنها می توان 50 هزار مورد آزمایش به روی افراد آلوده انجام داد.

روسیه دستگاه های پیشرفته تست کرونا به ایران اهداء کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرویس فدرال خدمات بهداشتی روسیه اعلام نمود که این کشور حدود 800 سیستم تست برای تشخیص نوع جدیدی از ویروس کرونا به کشورهای ایران ، کره شمالی ، مغولستان و همچنین کشورهای جامعه مشترک المنافع و اعضای اتحادیه مالی اورآسیا ارسال نموده است.

بر اساس اطلاعات منتشره امروز، پنج شنبه، در سایت رسمی سرویس فدرال خدمات بهداشتی روسیه، این ارگان سیستم های تست توسعه یافته برای تشخیص آزمایشگاهی ویروس جدید کرونا ( COVID-19 ) به کشورهای عضو اتحادیه مالی اوراسیا ، جمهوری آذربایجان ، ازبکستان ، تاجیکستان ، ترکمنستان ، مغولستان ، کره شمالی و ایران ارسال نموده است. در مجموع حدود 800 سیستم تست به این کشورها داده شده که به متخصصان آنها اجازه می دهد تا 80 هزار آزمایش و مطالعه به روی افراد آلوده را انجام دهند.

در این گزارش یادآوری شده است که تنها 500 سیستم تست کرونا برای بیش از 50 هزار مطالعه به ایران اهداء شده است که از جمله کشورهای درگیر با شیوع گسترده ویروس کروناست و طرف روسی وعده داده تا در مبارزه با این بیماری به مقامات تهران یاری کند.

پیش از این نیز این سیستم های تست به 10 کشور تحویل داده شده بود که با یاری آنها، موارد بیماری عفونت کرونا در کشورهای ارمنستان و بلاروس تشخیص داده شده است.

چند روز قبل سفارت جمهوری اسلامی در مسکو اعلام نموده بود که محموله یاری های پزشکی روسیه شامل: ما سک های سه لایه پزشکی، فیلترهای هوا، لباس های مخصوص جراحی و تست های ویروس کرونا، به زودی به ایران تحویل داده می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2545

به "روسیه دستگاه های پیشرفته تست کرونا به ایران اهداء کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه دستگاه های پیشرفته تست کرونا به ایران اهداء کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید