سقوط ذخایر ارزی عربستان در تقابل با بحران کرونا

به گزارش آریا بلاگ، در ماه آوریل ذخایر ارزی عربستان سعودی به شدت سقوط کرد چرا که این کشور برای ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در مواجهه با بحران کرونا مبلغ هنگفتی به صندوق توسعه پادشاهی پول واریز نموده است.

سقوط ذخایر ارزی عربستان در تقابل با بحران کرونا

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از راشاتودی، در ماه آوریل ذخایر ارزی عربستان سعودی به شدت سقوط کرد چرا که این کشور برای ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در مواجهه با افت اقتصادی شدید ناشی از پاندمی کرونا، 150 میلیارد ریال عربی (40 میلیارد دلار) به حساب صندوق توسعه پادشاهی واریز کرد.

طبق اعلام بانک مرکزی عربستان، پس از انتقال آن 40 میلیارد دلار، کل ذخایر ارزی خارجی سعودی با 24.7 میلیارد دلار کاهش به 448.6 میلیارد دلار رسید. این سقوط به دنبال کاهش 27 میلیارد دلاری این ذخایر در ماه مارس اتفاق می افتد. کاهش ذخایر ماه مارس بزرگترین افت ماهانه این ذخایر در بیش از 2 دهه اخیر بود.

وزیر اقتصادی عربستان، محمد الجدعان، گفت: انتقال این 40 میلیارد دلار برای از دست ندادن فرصت های سرمایه گذاری بوده است. این کار پس از مطالعات جامع و با درنظر دریافت کافی بودن سطح ذخایر ارزی خارجی اجرا شده است.

این در حالی است که صندوق بین المللی پول اعلام نموده است کسری بودجه عربستان سال جاری به 13 درصد جی دی پی افزایش خواهد یافت.

البته باید در نظر داشت علی رغم این کاهش شدید، میزان ذخایر ارزی خارجی عربستان سعودی همچنان در سطح بالایی قرار گرفته است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3436

به "سقوط ذخایر ارزی عربستان در تقابل با بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط ذخایر ارزی عربستان در تقابل با بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید