سهرابی: محمدرضا فغانی الیت نشد و انگیزه نداشت، داوران پول حرفه ای نمی گیرند اما وجدان حرفه ای دارند

به گزارش آریا بلاگ، علیرضا سهرابی، رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال اعتقاد دارد، عدم حضور در لیست داوران الیت AFC باعث کاهش انگیزه محمدرضا فغانی شده است.

سهرابی: محمدرضا فغانی الیت نشد و انگیزه نداشت، داوران پول حرفه ای نمی گیرند اما وجدان حرفه ای دارند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، علیرضا سهرابی با ابراز امیدواری به بازگشت ورزش به روال سابق خود، درباره آمادگی داوران فوتبال ایران گفت: داوران می دانند ممکن است ظرف دو یا سه هفته، بازی ها شروع گردد و آنها باید برگردند. AFC اعلام نموده در ماه آوریل هم مسابقات برگزار نمی گردد. داوران ما پول حرفه ای نمی گیرند، اما وجدان حرفه ای دارند.

وی با بیان اینکه داوران از این تعطیلی استفاده می نمایند، توضیح داد: بعضی از آنها کارگاه آموزشی راه انداخته اند یا در ساعت معین، به صورت آنلاین کنار هم تمرین می نمایند.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال درباره پناهندگی محمدرضا فغانی خاطر نشان کرد: او دوست خوب من است و گاهی داور چهارم من بود یا در فوتسال حضور داشت. از پناهندگی فغانی اطلاعی ندارم، اما او در همین سیستم و هیئت رئیسه، البته در زمان کفاشیان به داوران بین المللی اضافه شد.

سهرابی با اشاره به خارج شدن نام محمدرضا فغانی از لیست الیت داوران آسیایی اعلام کرد: او در یک مسابقه قضاوت خوبی داشت، اما بدشانس بود و شرایط خوبی را تجربه نکرد. همین باعث شد که فغانی الیت نگردد. شاید او دیگر انگیزه ای نداشت. آیا وقتی یک قاضی از دادگاه خارج می گردد، از پرونده ها صحبت می نماید؟ داوران هم به مصاحبه، از جمله درباره مسائل داوری و فدراسیون مجاز نیستند و نباید بدون مدرک، کسی را زیر سؤال برد. فغانی پسر خوبی است و با او در تماس هستم. شاید او برای آینده و اقامتش می خواست روالی را طی کند که مربوط به داوری نیست.

وی درباره شرایط علیرضا فغانی گفت: او کارش را مانند یک لژیونر انجام می دهد. ما در داوری لژیونر نداشتیم و این موضوع برای ما غریب است، اما سطح داوری به جایی رسیده که فغانی برای قضاوت لیگ استرالیا قرارداد بست. او در لیست ماست و امیدوارم فینال جام جهانی را سوت بزند.

رئیس دپارتمان داوری در پاسخ به این پرسش که آیا با انتصاب صفیری به عنوان رئیس جدید کمیته داوران، مسائل دوره ممبینی رفع شده است یا خیر، گفت: همواره اعتراضاتی بوده که خیلی کمکی نمی نماید. چهار سال با صفیری در کمیته داوران همکار بودم و الان آرامش برقرار است، اما دیداری برگزار نمی گردد که ببینیم چه پیش می آید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2861

به "سهرابی: محمدرضا فغانی الیت نشد و انگیزه نداشت، داوران پول حرفه ای نمی گیرند اما وجدان حرفه ای دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهرابی: محمدرضا فغانی الیت نشد و انگیزه نداشت، داوران پول حرفه ای نمی گیرند اما وجدان حرفه ای دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید