تور دهلی: طرز تهیه مرغ تندوری اصل هندوستان

به گزارش آریا بلاگ، مرغ تندوری همان غذای معروفی است که در رستوران های هندی و پاکستانی تندوری چیکن و تندوری مرغی نامیده می گردد.تندور یک اجاق خشتی است که برای پخت و پز روی شعله باز در غذاهای هندی استفاده می گردد. گرچه مرغ تندوری به طور سنتی با این روش تهیه می گردد. مرغ تندوری یکی از غذاهای مناسب مهمانی است. به ویژه که می توان همه کارها را از یک یا دو روز پیش انجام داد و در همان روز فقط 30 دقیقه زمان شما را می گیرد. با ما در ادامه در قسمت آشپزی از خبرنگاران بلاگ همراه باشید.

تور دهلی: طرز تهیه مرغ تندوری اصل هندوستان

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

مرغ تندوری همان طور که از نامش پیداست در هندوستان در تنور می پزند. رنگ نارنجی تندی که روی مرغ تندوری رستوران های هندی می بینید از ترکیب رنگ غذایی زرد و سرخ است که با قلم مو روی مرغ می کشند. در دستور ما زعفران و کارامل جانشین رنگ شده است.

مواد لازم برای تهیه مرغ تندروی
سینه و ران مرغ1 کیلوگرم
پیاز1 عدد میانه (رنده کنید)
سیر2 یا 3 پر (بکوبانید)
گرم ماسالا یا گرد کاری1 قاشق
ماست1 پیمانه
کارامل سیاه3 یا 4 قاشق
فلفل سیاه و قرمز1 یا 2 قاشق چایخوری
زعفران1 یا 2 قاشق مربا خوری
آب لیمو1 یا 2 قاشق
نمکبه مقدار احتیاج

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سبزی پلو با ماهی؛ با معطرترین سبزی ها????(مخصوص شب عید)

پیاز، سیر، ماست،آب لیمو، گرد کاری، فلفل قرمز و سیاه را باهم مخلوط کنید. مرغ را پوست بگیرید و به تکه های درشت برش بزنید. (2 تکه سینه و 2 تکه ران)

مایع ماست را روی مرغ بریزید و زیرورو کنید. به مدت 24 یا 48 ساعت در ظرفدربسته در یخچال نگهداری کنید. روزی 2 بار زیرورو کنید. پیش از آتش دادن مرغ، زعفران را در 2یا3 قاشق آب داغ حل کنید و با کارامل سیاه هم بزنید.

مرغ را 2 ساعت قبل از آتش دادن از یخچال در به یارید و نمک فلفل روی آن بپاشید. هر تکه از مرغ را بردارید و تکان دهید تا مایه ماست از آن بریزد. سپس کارامل و زعفران را روی مرغ بمالید. سپس به سیخ بکشید و روی آتش زغال، در کباب پز و یا فر قرار دهید. پس از نیم پز شدن مرغ کمی کره آب شده روی مرغ بمالید و نمک بزنید. و دوباره در حرارت قرار دهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 6 نوع غذا با مرغ؛ کاربردی و لذیذ ????

منبع:www.simplyrecipes.com

منبع: اُکالا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 8500

به "تور دهلی: طرز تهیه مرغ تندوری اصل هندوستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دهلی: طرز تهیه مرغ تندوری اصل هندوستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید