قطر ایرویز، پرواز امن بر فراز آسمان

به گزارش آریا بلاگ، هواپیمایی قطر ایرویز که شرکت هواپیمایی پرچمدار قطر است در سال های اخیر توانسته نام خود را به عنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین شرکت های هواپیمایی سر زبان بیندازد؛ کادر پروازی مجرب، هواپیماهای جدید، پروازهای ایمن و پرواز به 5 قاره جهان، همه و همه عواملی تاثیرگذار در انتخاب این شرکت هواپیمایی برای مسافران است.

قطر ایرویز، پرواز امن بر فراز آسمان

تاریخچه قطر ایرویز

ایرلاین قطرایرویز در مقایسه با ایرلاین های کشورهای اروپایی همچون لوفت هانزا، کی ال ام، ایرفرانس و همچنین هواپیمایی کشورمان، ایران ایر، بسیار جوان به شمار می رود. این هواپیمایی در سال 1993 در دوحه قطر راه اندازی شد و اولین پرواز خود را با بوئینگ 767 در سال 1994 انجام داد؛ بوئینگی که از هواپیمایی کویت ایرویز قرض گرفته بود. در سال های نخستین جهتهای پروازی به ابوظبی، دبی، بانکوک، کویت، لندن، مسقط و برخی شهرهای دیگر تنها با دو ایرباس A310s صورت می گرفت اما طولی نکشید که قطر ایرویز با اضافه کردن 3 هواپیمای بوئینگ جهتهای پروازی و تعداد مسافران خود را بیشتر کرد داد.

از سال 2000 به بعد رشد هواپیمایی قطر سرعت بیشتری گرفت و با سفارش تعداد بیشتری هواپیمای بوئینگ و ایرباس، توانست به سرعت پیشرفت کند و پروازهایی طولانی تر به مقاصد دورتر انجام دهد. در سال 2017 طولانی ترین پرواز خود را انجام داد؛ پرواز بین دوحه و اوکلند.

هواپیماهای قطر ایرویز

قطر ایرویز یکی از بزرگترین ناوگان هواپیمایی میان ایرلاین های دنیا را دارد. این شرکت 213 هواپیمای بوئینگ و ایرباس دارد و در تمامی پروازهای مسافربری و باربری خود از آنها استفاده می کند. میانگین سن ناوگان هواپیمایی قطر 6.5 است؛ هواپیماهای ایرباس این شرکت قدیمی ترند و میانگین سنی بالاتری (حداکثر 11.5) دارند و بوئینگ های قطر ایرویز جوان ترند و میانگین سنی کمی دارند. با وجود هواپیماهای قدرتمند و جدید، قطر ایرویز 235 هواپیمای ایرباس و بوئینگ دیگر نیز سفارش داده است.

این شرکت 11 هواپیمای اختصاصی بمباردیر و گلف استریم هم دارد که برای جابه جایی هیئت رئیسه و مدیران اجرایی از آنها استفاده می کند. البته این بخش از ناوگان قطر ایرویز نیز در حال توسعه است و ایرلاین قطری 30 هواپیمای گلف استریم دیگر هم سفارش داده است.

کلاس های پروازی قطر ایرویز

قطر ایرویز سه کلاس پروازی فرست کلاس، بیزنس کلاس و اکونومی دارد که در سفر با این هواپیمایی خدمات متفاوتی ارائه می کنند.

فرست کلاس

کابین های فرست کلاس هواپیمایی قطر صندلی هایی تخت شو دارند که 180 درجه باز می شود و مجهز به سیستم ماساژ نیز هستند. امکانات صوتی تصویری همراه با نمایشگر 26 اینچی نیز فراهم است تا مسافران فرست کلاس راحت و آسوده سفر کنند. البته امکانات فرست کلاس، بسته به جهتها و هواپیماهای مختلف کمی تغییر می کند.

بیزنس کلاس

صندلی های بیزنس کلاس قطر ایرویز نیز به صورت 180 درجه باز می شوند و مجهز به سیستم ماساژ هستند. این نوع کلاس پروازی نیز در جهتهای مختلف ممکن است کمی تغییر کند.

اکونومی

کلاس اکونومی قطر ایرویز نیز صندلی هایی بسیار راحت دارد و با توجه به هواپیما و جهت پرواز، این صندلی ها مجهز به مانیتور و شارژر نیز هستند.

خرید بلیط قطر ایرویز

خرید بلیط هواپیما قطر ایرویز نیز همچون بلیط دیگر ایرلاین ها، در خبرنگاران فراهم شده است و شما تنها کافی است به صفحه قطر ایرویز مراجعه کنید و پرواز مورد نظر خود را جستجو کنید. خوب است بدانید که برای خرید بلیط قطر ایرویز در خبرنگاران حتما نیازی نیست که مبدا یا مقصد شما ایران باشد و بدون هیچ دغدغه ای می توانید بلیط پروازهای قطر ایرویز از هر نقطه از دنیا به هر نقطه دیگری در دنیا را به راحتی و با چند کلیک به صورت آنلاین خریداری کنید.

حوادث پروازی قطر ایرویز

در حالی که بیش از ربع قرن از حضور هواپیمایی قطر در صنعت هوانوردی می گذرد اما هواپیماهای این شرکت تا کنون هیچ سقوطی که منجر به مرگ یا آسیب به کسی شود، تجربه نکرده است. همین موضوع هم این ایرلاین را درمیان امن ترین شرکت های هواپیمایی قرار داده است؛ سختگیری بیش از حد ایرلاین در استخدام نیروها و کادر پروازی و همینطور جوان بودن هواپیماهای این شرکت قطعا در این موضوع موثر است.

منبع: فلای تودی
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 537

به "قطر ایرویز، پرواز امن بر فراز آسمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطر ایرویز، پرواز امن بر فراز آسمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید