معاونت سرمایه گذاری تفاهم کرد؛ فرآیند سرمایه گذاری تسهیل گردد

به گزارش آریا بلاگ، معاونت سرمایه گذاری، امور حقوقی و مجلس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی با هدف تسهیل فرآیند سرمایه گذاری و اشتغال پایدار با یکدیگر تفاهم کردند.

معاونت سرمایه گذاری تفاهم کرد؛ فرآیند سرمایه گذاری تسهیل گردد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، این تفاهم نامه که برای سه سال معتبر است، چهارشنبه 24 بهمن ماه در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، به امضای حسین اربابی و حمیدرضا حقیقت پژوه و علیرضا کریم زاده، رییس شورای عالی و دبیرکل کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی رسید.

تنظیم این تفاهم نامه با توجه به ماده 5 قانون تسهیل اعطای تسهیلات بانکی و کاهش هزینه های طرح و تسریع در اجرای طرح های تولیدی و افزایش منابع مالی و کارآیی بانک ها و برای ضرورت بخشیدن به استفاده از خدمات شرکت های مشاوره اعتباری و سرمایه گذاری تشکیل شده، است.

از جمله مفاد این تفاهم نامه، همکاری مشترک در تسهیل فرآیند سرمایه گذاری، اشتغال پایدار در حوزه فعالیت های سازمان، تشخیص میزان توجیه مالی و فنی و مالی طرح های متقاضیان، طرح های ایجادی در حوزه گردشگری و صنایع گردشگری. نظارت بر حسن اجرا و مصرف بهینه و صحیح منابع طرح ها حسب مجوزه های صادره و مصوبات و تسهیلات تخصیصی از سوی سازمان یا بانک های عامل و تشویق و مشخص فرهنگ استفاده از خدمات تخصصی مشاوران در اهداف توسعه سازمان و استفاده از خدمات متنوع اعضاء است.

کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی به عنوان تنها مرجع معتبر انتظامی مشاوران در حوزه سرمایه گذاری و اعتباری بانکی کشور نهادینه شده و نقش موثری در تضمین امنیت و سلامت فرآیند سرمایه گذاری، تخصیص بهینه منابع و افزایش بهره وری و شکوفایی اقتصاد کشور ایفاء می نماید.

گرایش و زمینه فعالیت شرکت های عضو کانون در دو گروه تعریف شده است.

1- رسته تهیه طرح های امکان سنجی: شرکت های فعال در این رسته در زمینه تهیه گزارش های پیش امکانسنجی (pre-feasibility study)، طرح های توجیهی فنی مالی و مالی (Feasibility study) طرح های کسب و کار (Business plan) و سایر گزارش هایی که بنا به تقاضای بانک باید انجام گردد نظیر تهیه گزارشات حقوقی و مدیریتی از طرح هایی که دارای ماهیت مشاوره سرمایه گذاری و اعتباری هستند، فعالیت می نمایند.

2- رسته نظارت بر تطبیق عملیات و مصرف منابع در طرح ها: شرکت های فعال این رسته در زمینه نظارت بر مصرف منابع تخصیص یافته به طرح ها، متناسب با فازهای برنامه ریزی عملیاتی مندرج در مطالعات توجیهی و تایید صحت تحقق مصارف وجوه و سایر سرفصل های مشخص شده بنا به تقاضای بانک در طول عملیات اجرا و راه اندازی فعالیت می نمایند.

در اجرای ماده 5 قانون تسهیل اعطاء تسهیلات بانکی و کاهش هزینه های طرح و تسریع در اجرای طرح های تولیدی و افزایش منابع مالی و کارآیی بانک ها مقرر گشت که بانک ها و موسسات تامین نماینده منابع مالی طرح ها در فرآیند پرداخت تسهیلات، به منظور اطمینان از صحت برآوردها و آنالیز های مالی، فنی، مالی و مالی بودن طرح های متقاضیان، نیازمند انجام مطالعات مالی، فنی و مالی طرح توسط مشاوران مورد اعتماد و حضور مشاور در تمام مراحل کار بوده و هستند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 416

به "معاونت سرمایه گذاری تفاهم کرد؛ فرآیند سرمایه گذاری تسهیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاونت سرمایه گذاری تفاهم کرد؛ فرآیند سرمایه گذاری تسهیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید