مکانیسم مبادلات بشردوستانه آمریکا تله ای برای تحریم ایران است

به گزارش آریا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، وزارت خزانه داری آمریکا دیروز آدینه ادعا نموده بود که این وزارتخانه اقداماتی را برای حصول اطمینان از تامین یاری های انسان محبت آمیز به ایران همزمان با تداوم تحریم ها انجام می دهد.

مکانیسم مبادلات بشردوستانه آمریکا تله ای برای تحریم ایران است

در همین ارتباط خزانه داری آمریکا مدعی شده بود با هدف حمایت از مردم ایران، مجوز بعضی اقدامات تجاری مجاز را صادر خواهد نمود، هرچند این وزارت خانه همزمان با پیگیری سیاست های ضدایرانی خود از تداوم تحریم ها خبر داده بود.

ادعای عوام فریبانه مکانیسم مبادلات بشردوستانه واشنگتن برای تهران در حالی مطرح می گردد که المانیتور بعضی از ابعاد شیادی مذکور از سوی دولت آمریکا را فاش نموده است.

در مقاله المانیتور در این باره آمده است: چندین کارشناس حوزه تحریم ها در دولت های پیشین آمریکا اعلام نموده اند که مکانیسم شفاف سازی جدیدی که در مبادلات بشردوستانه از سوی وزارت خزانه داری آمریکا برای ایران تدارک دیده شده بیش از تسهیل مبادلات بشردوستانه شامل صادرات غذا و دارو به ایران، به عنوان مکانیسمی به منظور جمع آوری اطلاعات برای دولت آمریکا است تا بتواند برای اعمال تحریم های جدیدتر بسترسازی کند.

در ادامه این مقاله آمده است:رایان اوتول (Brian OToole) یکی از مقامات سابق دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا در پیامی توئیتری در این خصوص نوشت: این مکانیسم کمکی به ایران نخواهد نمود و در واقع احتمالا شرایط را بدتر می نماید. به نظر می رسد این اقدام کوشش می کند تا اروپایی ها را به چالش بکشد.

المانیتور در ادامه به نقل از ریچارد نفیو معمار تحریم های ایران می افزاید: اعلام مکانیسم شفاف سازی مبادلات بشردوستانه در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا با عناوین پولشویی در واقع تردیدها را به تله تحریم ها بیشتر می کند.

ریچارد نفیو در این خصوص می افزاید: در قالب اطلاعات جمع آوری شده اجرای بند 311 من به شخصه بیش از آنکه فکر کنم که این مکانیسم یک کانال مبادلات غذایی و دارویی است، در این باره تردید دارم که مکانیسم مذکور به منظور جمع آوری اطلاعات و فراهم کردن شرایط برای اعمال تحریم های بیشتر برای آمریکا به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 1103

به "مکانیسم مبادلات بشردوستانه آمریکا تله ای برای تحریم ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکانیسم مبادلات بشردوستانه آمریکا تله ای برای تحریم ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید