نمایندگان مجلس درباره اعضای کابینه رئیسی چه گفتند؟

به گزارش آریا بلاگ، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: پذیرفتن صندلی وزارت کشور به وسیله احمد وحیدی سطح و صندلی وزارت کشور را به اصل خود باز خواهد گرداند.

نمایندگان مجلس درباره اعضای کابینه رئیسی چه گفتند؟

به گزارش ایسنا، محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: پذیرفتن صندلی وزارت کشور به وسیله احمد وحیدی سطح و صندلی وزارت کشور را به اصل خود باز خواهد گرداند و شاهد تصمیمات درست در حکمرانی استانداری ها خواهیم بود، وحیدی در هر سِمَتی تحول آفرین بوده است.

استقبال کمیسیون امنیت ملی از برنامه وزیر پیشنهادی خارجه

جلیل رحیمی دنیا آبادی در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: این جلسه با حضور آقای امیرعبداللهیان وزیر پیشنهادی امور خارجه برگزار گشت و در آن وزیر پیشنهادی به تشریح برنامه مختلف خود برای اداره دیپلماسی و روابط خارجی در ابعاد سیاسی، مالی و فرهنگی پرداخت.

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون به طرح دیدگاه های خود پیرامون برنامه های وزیر خارجه پیشنهادی پرداختند، گفت: در این جلسه بر احیای نگرش های مالی و فرهنگی در دیپلماسی جمهوری اسلامی، تقویت روابط ایران با همسایگان و استفاده از ظرفیت های دیپلماسی پارلمانی تاکید نمودیم.

رحیمی دنیا آبادی پیشینه کاری، تخصص و اشراف امیر عبداللهیان در امور خارجه و هم تجربه ارتباط موثر با نمایندگان و شناخت از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی را نقاط قوت کار وزیر پیشنهادی خارجه دانست و گفت که برنامه پیشنهادی وزیر خارجه با استقبال اعضای کمیسیون روبرو شد.

آنالیز برنامه های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در کمیسیون عمران

عبدالجلال ایری در تشریح جلسه امروز صبح کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان نمود: در جلسه امروز، رستم قنامی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی حضور یافته و برنامه های ایشان مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در این جلسه نمایندگان مهمترین اولویت های حوزه عمرانی کشور را در مورد شرایط بحرانی بازار مسکن، حمل و نقل، تامین زمین برای ساخت واحد های مسکونی، تامین زیرساخت مناسب برای ساختمان ها، مدیریت بازار مصالح ساختمانی و بعلاوه پایبندی به اجرای دقیق طرح جهش فراوری و تامین مسکن در مورد ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، مدیریت مطلوب شورا های عالی معماری و شهرسازی و هم بهبود فرایند طولانی تهیه طرح های جامع و تفصیلی با وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم در میان گذاشتند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه توضیح داد: کمیسیون عمران برای وزارت راه و شهرسازی در پی فردی است که در کنار داشتن برنامه اجرایی و انجام کار های تئوری، جهادی و انقلابی عمل نموده و در میدان حضور داشته باشد تا مشکل بازار مسکن را حل نماید، چراکه ساماندهی این بازار از اولویت بالایی برخوردار است.

ایری در سرانجام تاکید نمود: وزیر پیشنهادی هم در این جلسه به بیان راهکار ها و استراتژِی های خود برای حل بحران مسکن پرداخت. ایشان سابقه احداث راه و تامین مسکن برای اقشار مختلف در قرارگاه خاتم الانبیاء داشته و آشنایی با مجموعه بنادر و دریانوردی و مدیریت وزارت نفت را در کارنامه خود دارند که نشان دهنده تجربه ایشان درحوزه اجرا است. از این رو کمیسیون عمران پس از جمع بندی و آنالیز برنامه ها، گزارش نهایی خود را در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت خواهد نمود.

آنالیز برنامه وزیر پیشنهادی بهداشت در کمیسیون بهداشت

زهرا شیخی در توضیح جلسه صبح امروز کمیسیون بهداشت و درمان گفت: این جلسه با حضور عین اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت ارائه برنامه ها برگزار گشت و بعد از آن نمایندگان هم انتظارات و دغدغه های خود در حوزه سلامت را بیان نمودند.

به گفته وی چگونگی مدیریت بحران کرونا، اجرایی شدن سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، کنترل بیماری های غیرواگیر، پیگیری تعارض منافع، استخدام و جذب نیرو و مطالبات کادر درمانی، عدالت محوری و اصلاح رویکرد وزارت بهداشت با اولویت بخشیدن به سلامت محور بودن و پیشگیری و بهداشت تا درمان از جمله تاکیدات اعضای کمیسیون بهداشت بود، لذا انتظار کمیسیون بهداشت این است که با تمام وجود و مدیریت جهادی وارد میدان عمل شده و تیم تخصصی پای کار داشته باشد؛ مهمترین موضوع اجرای دقیق، درست و به موقع قوانین است.

شیخی در سرانجام گفت: با توجه به تعدد قوانین انتظار ما اجرای درست آن است که این مورد به وزیر پیشنهادی اعلام شد. البته کمیسیون بهداشت بعد از انجام آنالیز های خود نظرش را در قالب گزارشی در صحن علنی بیان می نماید.

تاکید کمیسیون آموزش بر حضور فردی با تجربه کافی در وزارت آموزش و پرورش

رضا حاجی در توضیح جلسه امروز صبح کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در این جلسه آقای باغ گلی وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش به ارائه توضیحاتی درباره مشخصات فردی، سوابق تحصیلی اش در علوم تربیتی و سوابق اجرایی پرداخت که بالاترین آن مدیرعاملی بنیاد فرهنگی رضوی بود. البته وزیر پیشنهادی سوابق تدریس و عضویت در هیأت علمی دارد منتها بالاترین تجربه او در حوزه اجرایی مدیرعاملی بنیاد فرهنگی رضوی است.

وی با بیان اینکه باغ گلی در این جلسه به بیان چالش های خاص حوزه آموزش و پرورش پرداخت، گفت که به باور وزیر پیشنهادی این چالش ها شامل ساختار متمرکز و کم بهره و تقلیل مشارکت والدین به بعد مالی است. بعلاوه احتیاج معیشتی معلمان را به نام یکی از مسائل آموزش و پرورش بیان نمود و اینکه تعلیم و تربیت تخصصی به معلمان متخصص احتیاج دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش با بیان اینکه در این جلسه اعضای کمیسیون به بیان نظرات و دغدغه های خود پرداختند، گفت که تاکید اعضای کمیسیون بر این بود که آموزش و پرورش حوزه وسیعی با مسائل خاص خود است لذا باید فردی وزیر گردد که تجربه کافی در حوزه های مختلف داشته باشد.

حاجی پور در سرانجام گفت که قرار است وزیر پیشنهادی آموزش و پروش در جلسه دیگری در کمیسیون آموزش به توضیحاتی درباره دغدغه های نمایندگان ارائه کند.

مجید نصیرایی در توضیح جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: جلسه امروز کمیسیون با موضوع بحث و آنالیز برنامه های پیشنهادی عزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور اعضای کمیسیون برگزار گشت، وزیر پیشنهادی در ابتدای جلسه برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت خود را پیشنهاد داد و در ادامه اعضای کمیسیون پرسش ها و دغدغه ها خود را مطرح کردند.

وی اضافه کرد: اعضای کمیسیون بعلاوه ضرورت تعریف یک مدل استاندارد برای حضور گردشگران خارجی به کشور پیشنهاد داده اند، بر این اساس مقرر شد مدلی متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی برای حضور گردشگران تعریف گردد، باید توجه کنیم که ارتقای صنعت گردشگری به نام صنعت درجه یک می تواند در رونق مالی نقش موثر و پررنگی داشته باشد.

نصیرایی اضافه کرد: در سرانجام هم مقرر شد که وزیر پیشنهادی درخصوص اصلاح ساختار و سیستم مدیریتی این وزارتخانه برنامه ای ارائه دهد و نمایندگان سوالات پیشنهادی خود را در سامانه بارگذاری نمایند تا وزیر پیشنهادی به آن ها پاسخ دهد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: فرارو
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 7710

به "نمایندگان مجلس درباره اعضای کابینه رئیسی چه گفتند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایندگان مجلس درباره اعضای کابینه رئیسی چه گفتند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید