نمایندگی در مجلس دانش آموزی، فرصتی طلایی برای توسعه یادگیری

به گزارش آریا بلاگ، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کیفیت زندگی ما متاثر از یادگیری است، خطاب به نمایندگان مجلس دانش آموزی گفت: امروز شما با انتخاب شدن به عنوان نماینده مجلس دانش آموزی در معرض یادگیری بسیار عظیم قرار گرفتید و فرصت طلایی برای توسعه یادگیری شما ایجاد شده است.

نمایندگی در مجلس دانش آموزی، فرصتی طلایی برای توسعه یادگیری

به گزارش خبرنگاران، محسن حاجی میرزایی در افتتاحیه دهمین دوره مجلس دانش آموزی که در کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان برگزار گردید با بیان اینکه کوشش می کنم هر دوماه یکبار نشستی را با هیئت رئیسه مجلس دانش آموزی داشته باشم اظهار کرد: از مدیران استان ها نیز درخواست می کنم جلسات منظمی با نمایندگان مجلس دانش آموزی داشته باشند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس دانش آموزی گفت: شما بار سنگینی را بردوش گرفته اید و نقش مهمی برعهده دارید. نقش نمایندگی دانش آموزی از جمله نقش های چندلایه، عمیق و پربار است. شما مورد اعتماد جمعیت دانش آموزی هستید. مسئولیت نمایندگی از یک سو باید پیوند شما را با جمعیت دانش آموزان به نحو موثری برقرار کند به گونه ای که بتوانید افکار و اندیشه های آنها را راهنمایی کنید و توانایی داشته باشید با مسئولان آموزش و پرورش در سطوح مختلف به خوبی ارتباط برقرار کنید و مسائل را انعکاس دهید.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: عرصه حیات، عرصه یادگیری است و همانطور که جسم ما نیازمند تغذیه و مراقبت است باید روح خودمان را نیز تغذیه کنیم. یادگیری تغذیه روح است و پرورش جان را برعهده دارد. یادگیری فراگیرترین رفتاری است که در زندگی انسان ها جریان دارد و ما دائما در حال یادگیری هستیم.

وی با بیان اینکه کیفیت زندگی ما متاثر از یادگیری است گفت: بیماری هایی متوجه عرصه یادگیری است و اگر به درستی اتفاق نیفتد آثار و تبعات ویرانگرتر و عمیقتری دارد. امروز شما با انتخاب شدن به عنوان نماینده مجلس دانش آموزی در معرض یک یادگیری بسیار عظیم قرار گرفتید و فرصت طلایی برای توسعه یادگیری شما ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: نمایندگی فرصت افزایش قابلیت ها و توانمندی ها و توسعه و درک اجتماعی و توانایی کسب تعامل با دیگران و چگونگی پیگیری اهداف، فرصتی برای تمرین دموکراسی، مدارا، پذیرش دیگران، تمرین گفت وگوی سازنده، نقد و نقدپذیری، کارگروهی و مشارکت در امور ، مسئولیت پذیری در امور اجتماعی، صنفی و محیط زیستی، حساسیت نسبت به محیط پیرامون، پرسشگری و مطالبه گری عقلانی و پیگیری هوشمندانه مطالبات و کسب مهارت شنیدن است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تمرین و کسب مهارت همزیستی با دیگران در قالب نمایندگی در مجلس دانش آموزی امکان پذیر است گفت: بایدبیاموزیم چگونه با یکدیگر گفت وگو کنیم. برای ما نهاد مجلس دانش آموزی تنها مجلسی نیست که از نظرات نمایندگان بهره مند شویم، هرچند که به شنیدن آنها نیازمند هستیم اما ما مجلس دانش آموزی را یک موقعیت یادگیری تربیتی می دانیم و به مجلس دانش آموزی به عنوان موقعیت کم نظیر برای یادگیری نگاه می کنیم. مجلس میدان عمل است و باید درک روشنی از فردا وجود داشته باشد تا بتوانیم ورود بهتری به آن داشته باشیم.

وی اضافه کرد: سندتحول بنیادین میثاق مشترک ماست و ضروری است هرچه قدر می توانید در شناخت و تبیین ساحت های شش گانه تربیتی سندتحول کوشش کنید. دانش آموزی می تواند از حقوق خودش دفاع کند و عنصری موثر در جامعه اش باشد که در تمام ساحت های ترییتی رشد نموده باشد. دانش آموز تک ساحتی به کار ما نمی آید.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و نقش جوانان برای ساختن آینده این سرزمین در فرمایشات رهبری گفت: بیانیه گام دوم نیز یکی دیگر از میثاق های مشترک ماست. سال جاری سیاست هر دانش آموز یک مهارت را مدنظر داشتیم. کیفیت جامعه به کیفیت مناسبات اجتماعی بستگی دارد و فرهنگ، هویت، شکل گیری شخصیت ما و انسجام ملی ما در گروی کسب مهارت های اجتماعی است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امروز شبکه مجلس دانش آموزی شبکه ای به وسعت چندهزار نماینده دانش آموزی است که باید عرصه نقش آفرینی را برای آنها مهیا کنیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 6029

به "نمایندگی در مجلس دانش آموزی، فرصتی طلایی برای توسعه یادگیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایندگی در مجلس دانش آموزی، فرصتی طلایی برای توسعه یادگیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید