هزینه درمان بیماران مبتلا به کرونا رایگان است؟

به گزارش آریا بلاگ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: درمان بیماران مبتلا به کووید 19 رایگان نبوده و بیماران فاقد بیمه باید هزینه درمان خود را پرداخت نمایند و یا در حین درمان، خود را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهند.

هزینه درمان بیماران مبتلا به کرونا رایگان است؟

به گزارش ایسنا، دکتر غلامعلی جاودان صبح امروز (هفتم تیرماه) در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبری مبنی بر دریافت هزینه درمان از یک بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس، گفت: بر اساس آخرین بخشنامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درمان بیماران مبتلا به کووید 19 رایگان نبوده و بیماران فاقد بیمه باید هزینه درمان خود را پرداخت نمایند و یا در حین درمان، خود را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهند.

وی اضافه نمود: البته بعضی از بیماران بی بضاعت که بعضاً تحت پوشش هیچ بیمه ای هم نبودند، با همکاری بخش مددکاری بیمارستان که در این راستا با یاری خیرین نیز همراه بوده، در مورد هزینه درمان آنان بر اساس میزان تمکن اقتصادی بیماران مساعدت لازم صورت می گیرد و با توجه به اینکه بعضی از دارو های درمان کووید 19 بسیار گران است و پاره ای از خدمات نیز خصوصاً دارو ها تحت پوشش بیمه ها نیست، با همکاری و یاری خیرین توانستیم یاری حال افراد بی بضاعت باشیم.

معاون درمان دانشگاه در ادامه بیان نمود: در حال حاضر 518 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند و دانشگاه علوم پزشکی کوشش دارد با استفاده از ظرفیت خیرین در تأمین دارو ها و خدمات فاقد پوشش بیمه ای هزینه درمان بیماران را کاهش دهد.

این مقام مسئول اظهار کرد: تمام افراد تابعیت جمهوری اسلامی، قاعدتاً باید تحت پوشش بیمه درمانی باشند و افرادی که به هر علتی تا به امروز فاقد بیمه هستند و تحت پوشش هیچ سازمان بیمه ای نیستند، می توانند از خدمات درمانی بیمه سلامت ایرانیان استفاده نمایند.

وی بیان نمود: بیمه سلامت در جهت بهبود اوضاع سلامت و درمان افراد جامعه ارائه شده تا برای افرادی که توانایی پرداخت حق بیمه خود را ندارند، قدمی عظیم بردارد.

معاون درمان دانشگاه توضیح داد: بر اساس مصوبات قانونی و ابلاغ وزارت بهداشت، همه افراد ایرانی تحت پوشش بیمه بر اساس تعرفه بیمه ای تحت درمان قرار می گیرند و مابقی هزینه (فرانشیز درمانی) بر عهده بیمار است، پس اگر بیماری بضاعت اقتصادی برای پرداخت حق فرانشیز نداشته باشد، مساعدت اقتصادی برای بیمار بر اساس فرآیند مددکاری بیمارستان صورت می گیرد.

جاودان در مورد هزینه درمان بیماران کرونایی اتباع خارجه مجاز که دفترچه بیمه دارند، بیان کرد: سهم پرداختی هزینه درمان بیمار توسط سازمان بیمه گر 90 درصد و شخص بیمار 10 درصد است، درصورتی که بیمار توانایی پرداخت این 10 درصد را نداشته باشد، مساعدت بر اساس بضاعت بیمار و طی فرآیند های مددکاری صورت می گیرد.

وی ادامه داد: برای اتباع غیرمجاز فاقد بیمه نیز به وسیله مددکاری مساعدت لازم صورت می پذیرد و هزینه درمان بیماران کرونایی چه ایرانی و چه اتباع خارجی رایگان نیست.

معاون درمان دانشگاه اظهار کرد: درصورتی که بیماری فاقد هرگونه بیمه درمانی باشد، می تواند در زمان بستری، خود را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهد که بر اساس تعرفه بیمه ای میزان پرداختی آن به بیمارستان متفاوت خواهد بود.

منبع: فرارو
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3725

به "هزینه درمان بیماران مبتلا به کرونا رایگان است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه درمان بیماران مبتلا به کرونا رایگان است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید