پیروزی نیروهای یمن در الجوف، رسوایی بزرگ سازمان ملل در یمن

به گزارش آریا بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- ستاد اطلاع رسانی جنگی صنعا صحنه های درگیری رزمندگان کمیته های مردمی و ارتش یمن با مزدوران عبد ربه منصور هادی و ائتلاف سعودی در اطراف پادگان الخنجر در الجوف را منتشر کرد.

پیروزی نیروهای یمن در الجوف، رسوایی بزرگ سازمان ملل در یمن

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، در این درگیری 30 نفر از مزدوران هادی کشته و زخمی شدند.

4 خودروی مزدوران هم منهدم و مقادیری سلاح و مهمات به غنیمت رزمندگان مقاومت یمن درآمد.

از سوی دیگر؛ شبکه تلویزیونی المسیره یمن گزارش داد: جنگنده های متجاوز سعودی در 28 نوبت شهرستان های حریب، الجوبه، صرواح، مدغل و حرض در استان مارب را بمباران کردند.

تبادل بیش از 200 اسیر میان دولت نجات ملی یمن و دولت مستعفی

پس از اعلام مکرر مقامات دولت صنعاء مبنی بر آمادگی برای تبادل تمامی اسرا با دولت مستعفی یمن، رسانه ها از تبادل بیش از 200 اسیر در یکی از استان های جنوبی یمن خبر دادند.

منابع یمنی، بعدازظهر امروز (چهارشنبه)، گزارش دادند که بیش از 200 اسیر، امروز، میان نیروهای دولت صنعاء و نیروهای دولت مستعفی مبادله شده اند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری البوابه الاخباریه الیمنیه، این عملیات با میانجیگری مقامات محلی یمن در استان تعز اجرا شده است.

منابع محلی خبر دادند که امروز حدود 140 اسیر از نیروهای دولت مستعفی با 70 اسیر از نیروهای صنعاء مبادله شده اند.

پایگاه خبری المشهد المینی هم گزارش داد که عملیات تبادل اسرا در شهرستان سامع استان تعز اجرا شده است.

این عملیات در حالی میان دو طرف اجرا شده است که احمد ابو حمزه مسئول بخش حقوقی کمیته اسرا در دولت نجات ملی یمن، پیشتر، اعلام کرده بود که این دولت آماده است تا با ائتلاف متجاوز سعودی، تمامی اسرا را مبادله کند.

ائتلاف سعودی یک کشتی حامل سوخت یمن را توقیف کرد

مدیر اجرایی شرکت نفت یمن خبر داد که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی یک کشتی دیگر حامل سوخت این کشور را توقیف کرد.

ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی یک کشتی دیگر حامل سوخت یمن را توقیف کرد.

عمار الأضرعی مدیر اجرایی شرکت نفت یمن به خبرگزاری یمن (سبأ) گفت که ائتلاف سعودی کشتی Voss Power (وس پاور) را توقیف کرده است.

وی خبر داد، ائتلاف سعودی اجازه نمی دهد این کشتی وارد بندرگاه الحدیده شود؛ هر چند که کشتی تفتیش شده و از سازمان ملل هم مجوز ورود دریافت کرده است.

الاضرعی تأکید کرد، این کشتی حامل 27 هزار تُن گازوئیل و نفت کوره است که متعلق به بخش خصوصی یمن هم است.

این مسئول یمنی خاطر نشان کرد، تداوم دزدی کشتیهای حامل سوخت یمن، نشانگر تکبر ائتلاف سعودی و به بازی گرفتن سازمان ملل و نادیده گرفتن رنج و درد مردم یمن است؛ رنجی که در پی محاصره این ائتلاف، در حال افزایش است.

وی در انتها گفت که تداوم توقیف کشتیهای یمنی، نقض آشکار قوانین بین المللی و انسان محبت آمیز است؛ لذا سازمان ملل و جامعه بین الملل، مسئول وخامت اوضاع مردم یمن هستند.

رسوایی بزرگ سازمان ملل در یمن

مقام یمنی در پیامی برای سازمان ملل، به رسمیت شناختن منصور هادی را به نام رئیس جمهوری یمن، رسوایی بزرگ این نهاد بین المللی توصیف کرد.

به گزارش المیادین؛ حسین العزی معاون وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن خطاب به سازمان ملل متحد گفت: به رسمیت شناختن عبد ربه منصور هادی به نام رئیس جمهوری قانونی یمن از طریق سازمان ملل، بزرگترین رسوایی سیاسی و حقوق بشری و وحشتناک ترین سقوط ارزش ها در تاریخ سازمان ملل متحد و جامعه بین المللی است.

العزی در توئیتی نوشت: موضع شما فقط یک رسوایی بزرگ و مختص شما نیست. شما با این اقدام سعی می کنید به یکی از کهن ترین تمدن ها و کشور های جهان توهین کنید.

وی پرسید: چه چیزی شما را بر آن می دارد که دائماً در رسوایی به رسمیت شناختن منصور هادی به نام رئیس جمهوری مشارکت داشته باشید؟ آیا در جهان رئیس جمهوری مشروع یا حتی رئیس جمهوری که فاقد مشروعیت باشد سراغ دارید که در پی محاصره و تحریم ملت خود باشد و مدت هفت سال متوالی در کشوری اقامت داشته باشد که همواره کشورش را بمباران می کند؟ باید متوجه شوید که منصور هادی اصلاً رئیس جمهور نیست.

معاون وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن تاکید کرد: منصور هادی فقط یک مزدور (بدون سرزمین - بدون ملت - بدون قدرت) و تحت تعقیب قضائی در یمن است. ما به همه کشور های جهان اعلام کرده ایم که مردم یمن منصور هادی را به رسمیت نمی شناسند و دولت هادی نماینده مردم یمن نیست.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 8145

به "پیروزی نیروهای یمن در الجوف، رسوایی بزرگ سازمان ملل در یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی نیروهای یمن در الجوف، رسوایی بزرگ سازمان ملل در یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید