کشف بقایای مقبره باستانی یکی از فرماندهان ارتش مصر باستان

به گزارش آریا بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کشف بقایای مقبره باستانی یکی از فرماندهان ارتش مصر باستان صورت پذیرفت.

کشف بقایای مقبره باستانی یکی از فرماندهان ارتش مصر باستان

باستان شناسان جمهوری چک با کاوش در مصر، بقایای مقبره یکی از مقام های نظامی مصر را کشف کردند که فرماندهی گردانی متشکل از سربازان خارجی را برعهده داشته است.

به گفته وزارت آثار تاریخی مصر، این اکتشاف نشان می دهد مصر باستان بیش از آنچه که پیشتر تصور میشد با نقاط مختلف دنیا در تعامل بوده است.

گمان می رود این مقبره که اخیرا در 12 کیلومتری جنوب شرقی اهرام جیزه کشف شده است به مردی به نام Wahibre-merry-Neith تعلق داشته باشد که در حوالی 500 سال پیش از میلاد یعنی در فاصله بین اواخر دودمان بیست و ششم تا اوایل دودمان بیست و هفتم زندگی نموده است.

این اکتشاف به همت باستان شناسان دپارتمان مصرشناسی دانشگاه چارلز شهر پراگ اجرا شده است.

مقبره باستانی این فرمانده بواسطه پل های باریکی که با تراشیدن سنگ ساخته شده ، به بخش های جداگانه تقسیم شده است.

مساحت این مقبره 14 متر مربع است و گودال اصلی آن حدود 6 متر عمق دارد. با این حال همانند سایر مقبره های آن موقع، یک دالان کوچکتر اما عمیق تر در میانه گودال اصلی ساخته شده که به تابوت دانی منتهی می گردد که این فرمانده در آن دفن شده بود.

باستان شناسان در دالان عمیق تر که حدود 16 متر عمق دارد، دو تابوت دان که یکی از آنها در درون دیگری قرار داشت را کشف کردند. تابوت دان بیرونی از دو تخته سنگ بزرگ سنگ آهک سفید ساخته شده است. تابوت دان داخلی اما از سنگ بازالت و به شکل بدن یک انسان ساخته شده است.

روی بخشی از تابوت دان بازالتی گزیده ای از فصل هفتاد و دوم کتاب مردگان مصر باستان حکاکی شده است. این متن درباره رستاخیز متوفی و سفر او به دنیا پس از مرگ است. تابوت دان بازالتی به طول 2.30 متر و عرض 1.98 متر ساخته شده است.

باستان شناسان درحالی این تابوت دان را کشف کردند که مومیایی در آن قرار نداشت. بنابراین میتوان نتیجه گرفت سارقان در حوالی قرن چهارم یا پنجم میلادی به این مقبره آمده اند.

البته علاوه بر تابوت دان، آثار تاریخی مختلفی از جمله یک مجسمه سوسک سرگین گردان و چندین اوشابتی (تندیس های کوچکی مخصوصی مراسم به خاکسپاری در مصر باستان) کشف شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 5 مرداد 1401 بروزرسانی: 5 مرداد 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 10315

به "کشف بقایای مقبره باستانی یکی از فرماندهان ارتش مصر باستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف بقایای مقبره باستانی یکی از فرماندهان ارتش مصر باستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید