گابریل خواهان سیاست دفاعی و امنیتی مشترک اروپایی شد

به گزارش آریا بلاگ، وزیر امور خارجه سابق آلمان با توجه به دور شدن آمریکا از اروپا تاکید نمود که اروپا باید به یک بازیگر جهانی تبدیل شده و یک سیاست امنیتی و دفاعی مشترک را در پیش گیرد.

گابریل خواهان سیاست دفاعی و امنیتی مشترک اروپایی شد

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه سابق آلمان در مصاحبه با سایت رادیو آلمان درباره کناره گیری ریچارد گرنل، سفیر جنجال برانگیز آمریکا در آلمان گفت: من اعتقاد دارم شاید تنها اقدام واقعا محبت آمیز دونالد ترامپ نسبت به آلمان این است که این سفیر را برکنار کرد. گرنل در واقع هیچ وقت سفیر نبود، بلکه همیشه یک مبارز سیاسی بود که خود را به عنوان پیشانی یک جنبش محافظه کار راستگرا می دید.

وی درباره تصمیم ترامپ برای عقب نشینی نیروهای آمریکایی از آلمان گفت که این تصمیم ترامپ بدون هماهنگی با نظامیان و عرصه سیاست خارجی و کنگره آمریکا اتخاذ شده که نه تنها مسئله ای برای آلمان بوده بلکه به آمریکا هم آسیب می رساند.

گابریل در بخش دیگری از این مصاحبه توضیح داد که آمریکا با ترامپ و بدون وی کم تر به اروپا و مناسبات دو سوی آتلانتیک تمایل دارد و بیشتر به سمت اقیانوس آرام و منافع مالی و استراتژیک خود در این منطقه تمایل دارد.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه توضیح داد که آمریکا کمتر به سمت اروپا تمایل دارد و این طبیعتا بدین مفهوم است که یک شکاف سیاسی و یا سیاسی -امنیتی از جمله در خاورمیانه شکل می گیرد.

گابریل در بخش دیگری از این مصاحبه توضیح داد: اروپاییان باید همانگونه که اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی قبل از بحران کرونا درخواست نموده بود به یک بازیگر جهانی تبدیل شوند. آن ها باید یک سیاست خارجی مشترک را در پیش گیرند. ما هرگز این را یاد نگرفته ایم.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه در این شرایط خواهان یک سیاست دفاعی - امنیتی مشترک اروپایی شده و این دو را نتیجه یک سیاست خارجی مشترک دانست.

گابریل همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه توضیح داد: ما به یک نگاه مشترک به جهان احتیاج داریم که اروپا فاقد چنین نگاهی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3472

به "گابریل خواهان سیاست دفاعی و امنیتی مشترک اروپایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گابریل خواهان سیاست دفاعی و امنیتی مشترک اروپایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید