یک بیمار کرونایی، یک فاجعه انسانی، شرایط کرونا در خراسان رضوی همچنان قرمز است

به گزارش آریا بلاگ، سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خراسان رضوی گفت: من هرگز نمی گویم که استان از شرایط قرمز خارج شده است تا روزی که یک بیمار کرونایی در مشهد وجود داشته باشد، شرایط قرمز است.

یک بیمار کرونایی، یک فاجعه انسانی، شرایط کرونا در خراسان رضوی همچنان قرمز است

به گزارش از ، محمدحسین بحرینی سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خراسان رضوی با اشاره به آخرین شرایط خراسان رضوی، گفت: من هرگز نمی گویم که خراسان رضوی و مشهد از شرایط قرمز خارج شده است، زمانی این حرف را می زنم که بیمار کرونایی در مشهد نداشته باشیم، تا روزی که یک بیمار کرونایی در مشهد وجود داشته باشد، شرایط قرمز است و باید انتظار وقوع فاجعه را داشت.

او با بیان اینکه باید برای بدترین شرایط آماده باشیم، اضافه نمود: من شرایط مشهد را به رغم آمار ها و تحلیل هایی که دانشمندان اپیدمیولوژیمی می نمایند، سبز اعلام نمی کنم و معتقد هستم مردم تا روزی که تکلیف این ویروس به لحاظ واکسن و درمان تعیین گردد، باید شرایط را قرمز بدانند و موازین بهداشتی را رعایت نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تجمع مردم در بعضی از دفاتر پیشخوان، ادامه داد: ماموران مراکز بهداشت ضمن بازدید سرزده از این دفاتر، تذکر های لازم را ارائه دهند و طی 24 ساعت اگر نسبت به برطرف این ازدحام اقدامی صورت نگرفت، نسبت به پلمپ آن ها اقدام گردد.

بحرینی در مورد ساماندهی و درمان معتادان متجاهر در خطر ابتلا به کرونا، اعلام کرد: به منظور اینکه احیانا در بین این افراد با یک موج غیرمنتظره روبرو نشویم، برنامه هایی برای ساماندهی و غربالگری آن ها تدوین شده است که یک کار فرا سازمانی است و بزودی آغاز می گردد.

او توضیح داد: از مدیران دستگاه های اجرایی درخواست می گردد، فقط داخل محیط اداره را برای رعایت موازین بهداشتی مهم نشمارند و از تجمع افراد در ورودی های اداره هم جلوگیری نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه ارائه آموزش های تخصصی در زمینه پیشگیری از ویروس کرونا به کارمندان ادارات یکی از مصوبات جلسه ستاد مقابله با کرونا استان بود، تاکید نمود: دانشگاه علوم پزشکی این مسئولیت را پذیرفت تا کارمندان به طور علمی با اصول پیشگیری و مبارزه با کرونا آشنا شوند.

/ف.س

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3184

به "یک بیمار کرونایی، یک فاجعه انسانی، شرایط کرونا در خراسان رضوی همچنان قرمز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک بیمار کرونایی، یک فاجعه انسانی، شرایط کرونا در خراسان رضوی همچنان قرمز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید