8 میلیون نفر فاقد بیمه درمانی در کشور؛ بیمه رایگان حاشیه نشینان اجرا می گردد

به گزارش آریا بلاگ، تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر الزام بیمه همگانی در کشور گفت که طرح پوشش همگانی بیمه برای تمامی افراد جامعه است و بیمه رایگان حاشیه نشینان در دستور کار سازمان بیمه سلامت قرار گرفته است.

8 میلیون نفر فاقد بیمه درمانی در کشور؛ بیمه رایگان حاشیه نشینان اجرا می گردد

از جمعیت افراد بیمه نشده در کشور آمارهای متفاوتی ارائه می گردد. اخیرا نیز مهدی رضایی، معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت با اعلام اینکه 6 تا 8 میلیون نفر فاقد بیمه درمانی در کشور هستند، از برقراری پوشش بیمه ای منطقه ها محروم حاشیه شهرها خبر داده است. به گفته وی، حدود 2020 منطقه در کشور تحت عنوان حاشیه شهرها شناسایی شده است که این منطقه ها کم برخوردار بوده و دارای محدودیت های نسبی هستند. یکی از خدمات مورد احتیاج برای ساکنان منطقه ها حاشیه ای توجه به حوزه سلامت و پوشش بیمه ای ساکنان است اما هنوز تمهیداتی برای پوشش بیمه ای این افراد در نظر گرفته نشده است. معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت تاکید نموده است که افراد فاقد بیمه جزو همین جمعیت حاشیه نشین شهرها هستند.

شناسایی افراد فاقد بیمه درمانی

زهرا شیخی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت وگو با پانا درباره پوشش بیمه ای افراد فاقد بیمه اظهار کرد: علی رغم اینکه در قوانین بالادستی تمهیداتی برای پوشش بیمه ای افراد در بیمه سلامت اتخاذ شده است اما همچنان بخشی از جمعیت بیمه نیستند که در اولین اقدام شناسایی افراد فاقد بیمه در دستور کار نهاده شد تا سازمان بیمه سلامت با همکاری دستگاه های متولی افراد فاقد بیمه درمانی را شناسایی نمایند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه طرح پوشش همگانی بیمه برای تمامی افراد جامعه، طرحی کشوری است و در دستور کار سازمان بیمه سلامت قرار گرفته است، اضافه نمود: افراد فاقد بیمه پس از شناسایی، تحت پوشش بیمه درمانی قرار می گیرند و در گام دوم با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی برای این افراد در منطقه ها پزشک محله و پزشک خانواده معین می گردد تا بتوانند خدمات درمانی را دریافت نمایند.

این نماینده مجلس تاکید نمود: افرادی که مشمول طرح هستند، رایگان بیمه می شوند و بر اساس قواعد بیمه پایه فرانشیز پرداخت می نمایند و مجلس نیز بر این فرایند نظارت خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 9613

به "8 میلیون نفر فاقد بیمه درمانی در کشور؛ بیمه رایگان حاشیه نشینان اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 میلیون نفر فاقد بیمه درمانی در کشور؛ بیمه رایگان حاشیه نشینان اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید