احتمال ابتلا به زونا در مبتلایان به کرونا

به گزارش آریا بلاگ، استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در افراد مبتلا به کرونا، موارد ابتلا به زونا گزارش شده است. در واقع در پی هر بیماری که سیستم ایمنی بدن فرد ضعیف شود ویروس آبله مرغان دوباره در بدن فعال می شود.

احتمال ابتلا به زونا در مبتلایان به کرونا

به گزارش خبرنگار از، مسعود ملکی استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: زونا بیماری ویروسی است وقتی فرد از دوران طفولیت دچارآبله مرغان می شود در قسمتی از سیستم عصبی مخفی می ماند و کاملا از بین نمی رود . در بزرگسالی اغلب افراد میانسال به بالا در قسمتی از بدن و به طور شایع در قفسه سینه اطراف چشم و اندام دست و پا احساس درد می کنند که پس از آن زونا اتفاق می افتد.

او افزود:دانه های آبدار به صورت تبخال و چند دسته ای، قسمتی از پوست را درگیر می کند که به عصب متصل است و دردناک است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد:حدود دو تا سه هفته در جوانان و سه تا چهار هفته در افراد میانسال طول می کشد تا بهبود پیدا کنند.

ملکی بیان نمود:اگر بیمار مخصوصا افراد مسن دیربه دکتر مراجعه کنند ممکن است این درد تا مدت ها و تا چند ماه باقی بماند فرد مبتلا به زونا آلوده کننده است، اما منتقل کننده نیست . از ضایعات آبدار امکان انتقال زونا به فرد دیگر وجود دارد.

او شرح داد:معمولا افرادی زونا می گیرند که قبل آن آبله مرغان گرفته باشند گاهی اوقات ممکن است فرد هیچ علائمی از آبله مرغان نداشته باشد و به صورت یک بیماری سرما خوردگی خفیف بروز کند اکثریت افراد قبل از سن بلوغ به آبله مرغان دچار می شوند.

/ف. غ

14:20

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 7912

به "احتمال ابتلا به زونا در مبتلایان به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال ابتلا به زونا در مبتلایان به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید