اردوغان خواهان حمایت اروپا از جمهوری آذربایجان شد

به گزارش آریا بلاگ، رئیس جمهور ترکیه می گوید به دلیل تهدیداتی که امنیت انرژی اروپا را نشانه رفته، بروکسل باید موضع قاطع در برابر مسئله قره باغ در پیش بگیرد.

اردوغان خواهان حمایت اروپا از جمهوری آذربایجان شد

با ما سفر کنید و با تور زمستان 1400 اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از شبکه تی آر تی، رئیس جمهور ترکیه موضع منسجم اتحادیه اروپا در قبال تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان را خواهان شد.

رجب طیب اردوغان در تماس تلفنی با شارل میشل، رئیس شورای اروپا، موضع منسجم بروکسل در قبال مسئله قره باغ را خواهان شد. در بیانیه ای که از سوی دولت ترکیه در این باره منتشر شد، آمده است: رئیس جمهور در تماس تلفنی با شارل میشل گفت ارمنستان به قلمرو آذربایجان حمله نموده است. اردوغان حملات ارمنستان به شهر گنجه که خطوط لوله گاز و نفت در آنجا واقع است را تهدیدی برای امنیت انرژی اروپا دانست.

وزیر خارجه روسیه روز شنبه پس از نشست سه جانبه با دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان درباره توقف درگیری ها در منطقه قره باغ کوهستانی که حدود 10 ساعت به طول انجامید، از توافق دو کشور بر آتش بس در این منطقه اطلاع داد و با قرائت بیانیه ای مشترک، اظهار کرد: طبق توافق طرفین، آتش بس در منطقه قره باغ کوهستانی از نیمه شب دهم اکتبر شروع شده است.

دور جدید درگیری های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه 27 سپتامبر شروع شد. جمهوری آذربایجان می گوید نیرو های مسلح ارمنستان به سوی مناطق مسکونی در خط تماس در جمهوری قره باغ شلیک نموده و سبب مرگ چندین غیرنظامی شده اند. این در حالی است که ارمنستان و مقامات قره باغ، جمهوری آذربایجان را متهم می نمایند که حملات هوایی و موشکی به این منطقه انجام داده است.

وخامت روابط میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان به انتها دوران شوروی سابق باز می شود؛ زمانی که کشتار سومقاییت (که در آن ساکنان ارمنی شهرک ساحلی سومقاییت در جمهوری شوروی سوسیالیستی آذربایجان یکی از جمهوری های تشکیل دهنده اتحاد جماهیر شوروی آن موقع، در اواخر فوریه 1988 هدف گرفته شدند) به وقوع پیوست. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4755

به "اردوغان خواهان حمایت اروپا از جمهوری آذربایجان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان خواهان حمایت اروپا از جمهوری آذربایجان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید