از نظارت بر سلامت ورزشکاران تا دستاوردهای جام فجر

به گزارش آریا بلاگ، خبرنگاران/فارس متولی بدمینتون فارس ضمن دفاع از برگزاری رقابت های بین المللی جام فجر در شیراز، به ابهامات و سئوالاتی که پیرامون شرایط سلامت شماری از ورزشکاران مطرح شده بود، پاسخ گفت.

از نظارت بر سلامت ورزشکاران تا دستاوردهای جام فجر

ابراهیم راضی در خصوص مباحث مطرح شده از سوی بعضی بازیکنان تیم ملی بدمینتون ایران پیرامون تست کرونا و سلامت ورزشکاران، گفت: کُل ورزشکاران به محض ورود به شیراز، نتیجه تست های خود را ارائه داده اند و سپس در محل اقامت نیز به وسیله دانشکده علوم پزشکی، دوباره از همگی بازیکنان خارجی تست گرفته شده است. بعلاوه دوستان ما در آزمایشگاه پیوند نیز در سالن شهید دستغیب حضور داشته و از ورزشکاران ایرانی تست دوم را گرفته اند.

وی در خصوص ابهامی که در خصوص شرایط جسمی چند شرکت نماینده که قادر به حضور در مسابقات نبودند، گفت: چند بازیکن به دلیل اینکه تستشان مثبت شده بود، به قرنطینه رفتند و از جدول حذف شدند. فدراسیون روی تست های کرونا نظارت داشته و بر اساس نتیجه تست ها، مجوز حضور بازیکنان در رقابت ها صادر شده است. ضمن اینکه شرکت نمایندگان تیم آذربایجان به دلیل مثبت شدن تستشان از حضور در مسابقات انصراف دادند.

متولی بدمینتون فارس بعلاوه در پاسخ این سئوال که میزبانی چنین رقابت هایی چه دستاوردهایی برای بدمینتون و ورزش استان فارس دارد، گفت: یکی از دستاوردها، شرکت بازیکنان جوان فارس در چنین مسابقاتی است که در بهبود رنکینگ ورزشکاران تاثیر دارد. در مسابقات رده سنی جوانان که روز آدینه به انتها رسید، دو مقام سومی نصیب ورزشکاران استان فارس شد که توانستند رنک دنیای خود را بهبود بخشند.

راضی دیگر دستاورد برگزاری این رقابت ها در شیراز را، بازپس گیری سالن ورزشی شهید دستغیب به نفع هیئت های ورزشی عنوان و افزود: همانطور که آگاه هستید، سالن ورزشی شهید دستغیب نزدیک به دو سال در اختیار ستاد کرونا بود اما به واسطه برگزاری همین رقابت ها و با مکاتبات و کوشش هایی که داشتیم، پیروز شدیم نظر مساعد دانشگاه علوم پزشکی و استانداری فارس را جلب نموده و سالن را به جامعه ورزش فارس بازگردانیم که قطعا اتفاق خوشایندی برای 12 هیئت ورزشی است که در مجموعه ورزشی شهید دستغیب شیراز مستقر بودند.

وی در پاسخ به این سئوال که هزینه برگزاری مسابقات چگونه تامین شده است، گفت: وزارت ورزش، فدراسیون بدمینتون و اداره کل ورزش و جوانان فارس، هزینه برگزاری مسابقات را تامین نموده اند. ضمن اینکه میزبانی ورزشکاران خارجی، ریالی برای کشور ایران هزینه نداشته، چون تمامی هزینه ها از هتل و ترانسفر گرفته تا تغذیه و دیگر مسائل، به عهده میهمانان خارجی بوده. حتی می توان به این موضوع اشاره نمود که در شرایط رکود هتل ها، حضور 10 روزه بیش از 100 ورزشکار خارجی و همراهانشان، به هتل داران شهر ما یاری هم می نماید.

رئیس هیئت بدمینتون استان فارس، بهبود نگاه افراد خارجی نسبت به کشورمان را دیگر دستاورد چنین رویدادی دانست و افزود: از بُعد سیاسی اجتماعی اگر بخواهیم به این قضیه نگاه کنیم، ورزشکارانی را می بینیم که می گویند پیش از آمدن به ایران، دیدگاه اشتباهی نسبت به کشورمان داشته اند. بعضی از آنها می گویند که تصور آنها از ایران، کشوری با خیابان های پر از توپ و تانک و تفنگ بوده اما حالا که آمده اند و آرامش را حاکم دیده اند، می پرسند پس توپ و تفنگ ها کجا هستند؟

وی افزود: وقتی چنین چیزهایی را می بینیم و آن را در کنار صدور فرهنگ و سنت شیراز و ایران می گذاریم، می بینیم که این هم دستاورد مطلوبی است که از چنین میزبانی هایی نصیبمان می گردد. خیلی از شرکت نمایندگان می گویند دوست دارند دوباره به ایران و شهر شیراز برگردند.

ابراهیم راضی در ادامه به یک نکته مثبت دیگر در برگزاری رقابت ها در شهر شیراز اشاره و افزود: ما برای تعویض کفپوش های سالن هایمان مسائل مالی بسیاری داشتیم. برای تحقق چنین امری، باید چندسال صبر می کردیم تا شاید اداره ورزش، بودجه لازم را برایمان تامین کند. حتی در مسابقات دو سال قبل، مجبور شدیم کورت ها را از استان البرز قرض بگیریم. اما سال جاری به فدراسیون اعلام کردیم که اگر می خواهید بازی های جام فجر در شیراز برگزار گردد، احتیاج به کورت نو داریم که فدراسیون سه کورت استاندارد که نزدیک به 300 میلیون تومان قیمت دارند را برای ما ارسال کرد. این کورت ها پس از برگزاری رقابت های جام فجر، به سالن اختصاصی بدمینتون شیراز واقع در مجموعه دنیا پهلوان تختی انتقال یافته و در اختیار ورزشکاران استان فارس قرار می گیرد.

این مسئول ورزشی استان فارس، محکم کردن پایگاه فارس در فدراسیون بدمینتون و کسب کرسی در این فدراسیون را دیگر دستاورد میزبانی چنین رقابت هایی عنوان و افزود: گذشته از عناوینی که ورزشکاران ما کسب می نمایند و باعث ارتقای رنکینگشان می گردد، بعضی داوران ما هم می توانند ارتقا بگیرند که هم اکنون 5 داور ما ارتقا گرفته اند. اتفاقی که در حالت عادی، با سه بار حضور در مسابقات کشوری می توانست نصیبشان گردد اما اینجا با سرعت و کیفیت بهتری انجام شد.

راضی در خصوص چگونگی پخش تلویزیونی رقابت ها، گفت: با توجه به هماهنگی که فدراسیون با پخش شبکه ورزش و شبکه سه انجام داده، اختتامیه رقابت ها که روز آدینه هفته جاری برگزار می گردد، به صورت زنده از شبکه های سراسری پخش خواهد شد. بعلاوه طبق رایزنی که به وسیله مدیرکل ورزش فارس با مدیرکل صدا و سیمای استان اجرا شده، پخش سایر رقابت ها از شبکه استانی فارس نیز در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس هیئت بدمینتون فارس در خصوص نحوه ورود اسپانسرها و اندازه منتفع شدن این هئیت از تبلیغات محیطی رقابت ها، گفت: یکی از مسائل ما اینست که در استان فارس، بهای چندانی به این رقابت ها داده نمی گردد. ما 30 درصد تبلیغات را در اختیار فدراسیون گذاشتیم و 70درصد را در اختیار استان فارس، اما با توجه به شرایط مالی شرکت ها در دو سال گذشته، نتوانستیم عایدی چندانی از این راه کسب کنیم. تنها دو بنگاه مالی را توانستیم با دریافت مبالغ جزیی جذب کنیم و برند آنها را در معرض نمایش بگذاریم اما امیدواریم که همین حضور کوچک، راهی گردد برای اینکه این شرکت ها در آینده حمایت بیشتری از بدمینتون فارس، انجام دهند.

به گزارش خبرنگاران، رقابت های بدمینتون بین المللی جام فجر از روز دوشنبه 18 بهمن ماه در استادیوم شهید دستغیب شیراز شروع می گردد و روز آدینه 22 بهمن ماه با شناخت نفرات برتر به انتها می رسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 9325

به "از نظارت بر سلامت ورزشکاران تا دستاوردهای جام فجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از نظارت بر سلامت ورزشکاران تا دستاوردهای جام فجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید