دردسر عظیم کرونا برای خانم دکتر مشهدی ، قول شیطانی سام چه بود؟

به گزارش آریا بلاگ، زن مشهدی که رویای مهاجرت به کانادا را در سر داشت در مخصمه ای عجیب گرفتار شد.

دردسر عظیم کرونا برای خانم دکتر مشهدی ، قول شیطانی سام چه بود؟

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران از خبرنگاران، با آن که مدرک تحصیلی فوق دکترا در یکی از رشته های مهم زیرمجموعه پزشکی دارم و مدت زیادی برای مهاجرت به خارج از کشور تحقیق کردم، اما نمی دانم چگونه برای رسیدن به سرابی در آن سوی مرز، مقدار زیادی از سرمایه ام را از دست دادم و ...

این ها بخشی از اظهارات زن 37 ساله ای است که در سودای مهاجرت به کانادا، در دام کلاهبرداران گرفتار شده بود.

این زن جوان که ناامیدانه به قانون پناه برده بود، درباره این ماجرای تاسف بار به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری سجاد مشهد گفت: در یکی از رشته های زیرمجموعه پزشکی از دانشگاه تهران دانش آموخته شدم و با مدرک فوق دکترا به جامعه و مردم خدمت می کردم تا این که مدتی قبل سودای مهاجرت به خارج از کشور برای یک زندگی بهتر، افکارم را به هم ریخت، اما چون می دانستم مهاجرت به کشور های اروپایی به این سادگی نیست و خیلی از افراد برای رسیدن به این رویا، حتی جان شان را از دست داده اند، تصمیم گرفتم به طور قانونی مهاجرت کنم.

به همین دلیل حدود دو سال در این باره تحقیق کردم و در نهایت به این نتیجه رسیدم که با شرایط کاری و تحصیلی من، کشور کانادا بهترین گزینه برای مهاجرت آسان است، زیرا وقتی به وسیله دوستانم در این باره تحقیق کردم، فهمیدم در میان همه کشور ها، کانادا کشوری مهاجر پذیر است و از سوی دیگر تسلط به زبان انگلیسی امتیاز بسیار مهمی به شمار می رود. من هم که از این امتیاز برخوردار بودم، شرایط را مناسب دیدم و با یکی از دوستانم که در کشور هلند سکونت داشت مشورت کردم.

مهاجرت به کانادا کار دست خانم دکتر مشهدی داد

او هم شخصی را در خارج از کشور به من معرفی کرد که مدعی بود در زمینه مهاجرت فردی قابل اعتماد و مجرب است و می تواند همه امور قانونی مرا خیلی زود به خاتمه برساند، چون دوستم مدعی بود همان فرد که سام نام دارد، همه امور مهاجرت او و فرزندش را انجام داده تا بدون هیچ مسئله ای در کشور هلند ساکن شوند.

خلاصه با این اظهارات دوستم، به وسیله شبکه های اجتماعی با سام تماس گرفتم. او که فردی ایرانی و خبره به نظر می رسید وقتی متوجه مدرک تحصیلی و تسلط من به زبان انگلیسی شد، آن قدر وعده های رویایی و فریبنده در آن سوی مرز به من داد که هر روز بیشتر ترغیب به مهاجرت می شدم. او حتی به من وعده داد که علاوه بر انجام امور قانونی اقامت و دریافت ویزا، اتاقی را در یکی از هتل های معروف کانادا برایم رزرو می نماید تا به محض ورود به کانادا مسئله ای برای اقامت نداشته باشم.

بالاخره به دنبال وسوسه های رویایی آن فرد تصمیم قطعی برای مهاجرت گرفتم تا به یک زندگی با آسایش بیشتر برسم. مدتی بعد فردی که ساکن تهران بود به عنوان نماینده سام به منزل ما در مشهد آمد و علاوه بر بعضی مدارک مبلغ پنج هزار یورو نیز از من دریافت کرد که آن ها را به آن فرد رابط در خارج از کشور برساند تا امور مربوط به ویزا و اقامتم را انجام دهد. آن مرد تهرانی در قبال دریافت پول، رسیدی نیز به من داد که اثر انگشت اش روی آن وجود دارد، ولی با گذشت یک ماه از این ماجرا از سفارت یا وزارت امور خارجه خبری نشد.

من هم بعد از تماس های مکرر با خارج از کشور متوجه شدم سام به خاطر ابتلا به بیماری کرونا در مرکز درمانی بستری است. حدود یک هفته قبل نیز وقتی با دوستم در هلند تماس گرفتم تازه فهمیدم که سام به دلیل کرونا جان خود را از دست داده است.

حالا هم هیچ کس مسئولیت پول هایی را که برای او فرستاده ام به عهده نمی گیرد. آن فردی که از تهران رابط من و سام بود نیز ادعا می نماید طبق اسناد و مدارک مستند تمام پنج هزار یورو را برای سام در خارج از کشور ارسال نموده است. اکنون من در حالی برای رسیدن به یک سراب، بیشتر از 140 میلیون تومان هزینه نموده ام که نمی توانم به حق و حقوقم برسم.

شایان ذکر است، در پی اظهارات این زن جوان و با صدور دستور ویژه از سوی سرهنگ احمد مجدی (رئیس کلانتری سجاد) رسیدگی به این پرونده در دایره قضایی و با همکاری مشاوران و کارشناسان دایره مددکاری اجتماعی شروع شد. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5519

به "دردسر عظیم کرونا برای خانم دکتر مشهدی ، قول شیطانی سام چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دردسر عظیم کرونا برای خانم دکتر مشهدی ، قول شیطانی سام چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید