کوشش 250 هزار شهروند اروپایی برای بازگشت به کشورهای خود

به گزارش آریا بلاگ، یک دیپلمات ارشد اروپایی از کوشش بیش از 250 هزار شهروند اتحادیه اروپا برای بازگشت به کشورهای خود در بحبوحه شیوع ویروس کرونا خبر داده است.

کوشش 250 هزار شهروند اروپایی برای بازگشت به کشورهای خود

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اروپا تاکید نمود: بیش از 250 هزار شهروند اتحادیه اروپا هنوز برای بازگشت به وطن کوشش می نمایند.

بر اساس این گزارش، در حالی که کشورهای اتحادیه اروپا تا به امروز حدود 350 هزار نفر از شهروندان خود را پس از شیوع ویروس کرونا بازگردانده اند ولی هنوز تعداد شهروندانی که خواهان بازگشت به کشورهای خود هستند، بالا است و این مساله به چالش بزرگی برای مقام های اروپایی تبدیل شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: تعداد شهروندان اروپایی که به وسیله سفارتخانه های خود به دنبال دریافت یاری برای بازگشت به وطن هستند به شدت رو به افزایش بوده است.

بورل در جمع خبرنگاران گفت: تا به امروز حدود 350 هزار شهروند اروپایی را بازگردانده ایم ولی هنوز 250 هزار نفر باقی مانده اند و اقدامات زیادی در دست اجرا است.

اتحادیه اروپا اواسط مارس اعلام نموده بود که تعداد شهروندان اروپایی که احتیاج به بازگشت به کشورهای خود را دارند حدود 80 هزار نفر است ولی 20 مارس این رقم را حدود 300 هزار نفر خاطرنشان کرد.

بورل گفت: چیزی که انتظار آن وجود نداشت، این تعداد زیاد شهروندان اروپایی گرفتار در سایر کشورها بود؛ گردشگران، بازدیدنمایندگان، کارکنان کوتاه مدتی. ما درباره کسانی که اقامت دائم دارند، صحبت نمی کنیم.

در حالی که شهروندان اروپایی در کشورهای استرالیا، پرو، آلمان، هند آفریقای جنوبی گرفتار شده اند، دولت های اتحادیه اروپا به شرکت های هواپیمایی وابسته هستند تا این شهروندان را به کشورهای خود بازگردانند ولی شیوع ویروس کرونا بسیاری از پروازها را زمین گیر نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2803

به "کوشش 250 هزار شهروند اروپایی برای بازگشت به کشورهای خود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش 250 هزار شهروند اروپایی برای بازگشت به کشورهای خود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید