ثبت نام در آزمون دستیاری پزشکی تا 9 دی ماه ادامه دارد ، نحوه نمره دهی اعلام شد

به گزارش آریا بلاگ، داوطلبان شرکت در چهل و هفتمین دوره آزمون دستیاری تا نهم دی ماه 98 فرصت دارند در این آزمون ثبت نام نمایند.

ثبت نام در آزمون دستیاری پزشکی تا 9 دی ماه ادامه دارد ، نحوه نمره دهی اعلام شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، مهلت شرکت در چهل و هفتمین دوره آزمون دستیاری از دوم دی ماه 98 شروع شده و داوطلبان تا نهم دی ماه 98 فرصت دارند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir در این آزمون ثبت نام نمایند.

نمره دهی آزمون و محاسبه نمره کل در این دوره از آزمون همانند سال گذشته است.

تعداد سوالات آزمون 200 سؤال تستی چهار گزینه ای است. برای هر سؤال باید تنها یک گزینه که در میان گزینه های ارائه شده بهترین پاسخ ممکن است، انتخاب گردد.

به هر سؤال با پاسخ صحیح 3 نمره مثبت و هر سؤال با پاسخ اشتباه یک نمره منفی تعلق می گیرد. به سؤالات بدون پاسخ نمره ای تعلق نمی گیرد. به هر سؤال که بیش از یک گزینه پاسخ داده شده باشد یک نمره منفی تعلق می گیرد.

همانند سنوات گذشته به کسانی اجازه انتخاب رشته- محل داده خواهد شد، که از حداکثر 600 نمره خام آزمون، نمره 150 کسب نموده باشند.

بر اساس مصوبات هشتادمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی نمره بر اساس 5 گروه درسی و ضرایب مربوطه اعمال می گردد.

گروه درسی یک: جراحی عمومی، زنان

گروه درسی دو: داخلی و قلب

گروه درسی سه: بچه ها و عفونی

گروه درسی چهار: ارتوپدی، گوش و حلق بینی، اورولوژی، چشم، آمار و اپیدمیولوژی و رادیولوژی

گروه درسی پنج: آسیب شناسی، پوست، فارماکولوژی، نورولوژی، روانپزشکی و اخلاق پزشکی

نمره هر گروه درسی مطابق با روش های علمی تراز سازی تراز علمی شده و به درصد محاسبه خواهد شد. با توجه به رشته های مختلف دستیاری هر یک از 5 گروه درسی دارای ضرایب خاص خواهند بود که در جدول دفترچه راهنمای ثبت نام دستیاری ذکر شده است.

بر اساس رای صادره در نودمین شورای آموزش پزشکی و تخصصی در تاریخ 11 آذر 97 از سال تحصیلی 97-98 رشته تخصصی طب سالمندان حذف شده و پذیرش به وسیله آزمون پذیرش دستیار تخصصی بالینی انجام نخواهد شد.

همچنین بر اساس رای صادره در نودمین شورای آموزش پزشکی و تخصصی در تاریخ 11 آذر 97 پذیرش رشته تخصصی بالینی پزشکی اجتماعی از سال تحصیلی 97-98 به مدت دو دوره متوقف می گردد.

رسیدگی به اعتراضات سؤالات پس از برگزاری آزمون و اعلام کلید آزمون به مدت 72 ساعت پس از آن صورت می گیرد. همچنین پس از رسیدگی به اعتراضات درباره طراحی سئوال، کارنامه اولیه داوطلبان در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر می گردد.

داوطلبانی که بدون لحاظ کردن تراز بندی و ضریب دهی نمرات، حداقل نمره 150 از 600 نمره کل آزمون را کسب نموده باشند مجاز به انتخاب رشته هستند و می توانند رشته های محل های مورد علاقه خود را انتخاب نمایند.

داوطلب حداکثر می تواند برای 10 رشته تخصصی اعلام علاقمندی کند. داوطلب می تواند یک رشته را در تمام دانشگاه ها و یا ترکیبی از حداکثر 10 رشته را در چند رشته دانشگاه انتخاب کند.

پذیرش دستیار با رعایت مقررات پذیرش و سهمیه های اعلامی با اولویت های الف. - نمره کل تراز شده آزمون پذیرش دستیار (در هر رشته بطور جداگانه)، ب. - اولویت انتخاب رشته - محل انجام می گردد.

حد نصاب عبارت است از: نمره تراز آخرین نفر جای دهی شده اولیه (برای معین حدنصاب) بدون در نظر دریافت سهمیه و جنس بر مبنای ظرفیت کل رشته - محل با رعایت سایر شرایط پذیرش.

شرح: در این روش ابتدا کلیه داوطلبین بدون در نظر دریافت سهمیه و جنس و براساس نمره تراز شده آزمون (از بالاترین نمره) و اولویت انتخاب رشته - محل تا تکمیل کل ظرفیت های موجود (بدون پذیرش مازاد بر ظرفیت) در همه رشته - محل های انتخابی قرار داده می شوند. نمره تراز شده آخرین نفر جای دهی شده در هر رشته-محل، حد نصاب آن رشته محل خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 1984

به "ثبت نام در آزمون دستیاری پزشکی تا 9 دی ماه ادامه دارد ، نحوه نمره دهی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام در آزمون دستیاری پزشکی تا 9 دی ماه ادامه دارد ، نحوه نمره دهی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید