خبرنگاران 11 ناحیه صنعتی در مناطق روستایی استان سمنان ایجاد می گردد

به گزارش آریا بلاگ، سمنان- خبرنگاران- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: طرح راه اندازی 11 ناحیه صنعتی در مناطق روستایی استان به منظور اشتغالزایی، نگهداشت جمعیت روستایی و جلوگیری از مهاجرت در حال پیگیری است.

خبرنگاران 11 ناحیه صنعتی در مناطق روستایی استان سمنان ایجاد می گردد

مهدی صمیمیان روز شنبه در نشست هم افزایی و پایش فرایند پیشرفت نواحی صنعتی در مناطق روستایی استان سمنان در سالن اجتماعات ساختمان شماره 2 استانداری ابراز داشت: طرح راه اندازی 11 ناحیه صنعتی در روستاهای استان سمنان طبق ماده 27 برنامه ششم توسعه است.

وی ادامه داد: توجه به صنایع تبدیلی ، گردشگری روستایی و طرح های نوآورانه می تواند به اشتغالزایی در مناطق روستایی استان سمنان یاری کند و باید این راهبرد در هنگام برنامه ریزی مدنظر باشد.

وی اعلام کرد: طرح ایجاد 11 ناحیه صنعتی در مناطق روستایی 6 شهرستان استان سمنان با رویکرد استقرار صنایع سبز و صنایع تبدیلی پیش بینی می گردد و در صوت برطرف موانع و بهره برداری از این طرح ها علاوه بر رونق مالی در استان، می تواند به بهبود شرایط معیشت، ایجاد اشتغال در روستاهای استان و کاهش مهاجرت یاری کند.

صمیمیان یادآور شد: برای ایجاد ناحیه صنعتی در مناطق روستایی استان سمنان در گام اول باید مکان یابی انجام گردد و سپس با تایید امور اراضی و اداره کل منابع طبیعی در زمینه تخصیص زمین برای تامین زیرساخت ها مانند آب، برق به وسیله مراجع ذیربط اقدام گردد .

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: عملیاتی شدن طرح ایجاد ناحیه صنعتی در مناطق روستایی استان نیازمند هم افزایی و همرایی بخش های مختلف است و انتظار می رود با همراهی بخش های مختلف تحقق این طرح تا حد زیادی با برطرف دغدغه اشتغال، جمعیت روستایی تثبیت گردد.

بر اساس سرشماری نفوس ومسکن سال 1395 کشور ، از کل جمعیت 702 هزار نفری استان سمنان 45 هزار و 816 خانوار روستایی با جمعیت 141 هزار و 858 نفر در 549 روستاهای استان زندگی می نمایند و 90 درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش شوراهای اسلامی روستایی و 88 درصد تحت پوشش دهیاری ها قراردارند.

استان سمنان دارای 308 روستای برخوردار از شورای اسلامی است و 256 روستای استان هم دهیاری دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5734

به "خبرنگاران 11 ناحیه صنعتی در مناطق روستایی استان سمنان ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 11 ناحیه صنعتی در مناطق روستایی استان سمنان ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید