خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره یک ضرورت است

به گزارش آریا بلاگ، وزیر خارجه کره جنوبی بر ضرورت خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره تاکید نمود.

خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره یک ضرورت است

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، چانگ ایو یونگ، وزیر خارجه جدید کره جنوبی حل و فصل بحران شبه جزیره کره را نه یک انتخاب بلکه یک ضرورت توصیف کرد.

چانگ ایو یونگ که روز دوشنبه به سمت وزیر خارجه کره جنوبی منصوب شد، در سخنانی گفت دیپلماسی ما در شرایط دشواری قرار گرفته است. عدم اطمینان بین المللی در حال عمیق تر شدن است، بنابراین دیپلماسی فعال و استراتژیک در این خصوص مورد احتیاج است. وظیفه ما دستیابی به خلع سلاح هسته ای کامل شبه جزیره کره و برقراری صلح پایدار است. این مقام کره جنوبی تاکید نمود: فرایند صلح در شبه جزیره کره یک انتخاب نیست، بلکه مسیری است که ما موظف هستیم آن را طی کنیم.

مشاور سابق امنیتی کره جنوبی در ادامه اتحاد با آمریکا را سنگ بنای دیپلماسی توصیف کرد، که سئول باید بیشتر برای آن برنامه ریزی کند. چونگ همچنین خواهان همکاری با دیگر شرکای اصلی کره جنوبی از جمله چین، ژاپن، روسیه، کشور های آسه آن و اتحادیه اروپا برای دستیابی به صلح و رفاه منطقه ای شد.

به تازگی سازمان ملل متحد در گزارشی محرمانه مدعی شد: پیونگ یانگ پیروز شده است در سال 2020 علاوه بر حفظ تاسیسات هسته ای خود و فراوری مواد شکافت پذیر، برنامه موشکی بالستیک خود را نیز گسترش دهد.

خلع سلاح هسته ای کره شمالی سالهاست که به موضوع مورد مناقشه میان پیونگ یانگ، همسایگانش و کشور های غربی و در راس آن ها آمریکا بدل شده است. مذاکراتی نمایشی در دوره دولت پیشین آمریکا با کره شمالی برگزار گردید که خیلی زود بدون حصول نتیجه ای به بن بست رسید.، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 6437

به "خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره یک ضرورت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره یک ضرورت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید