وجود آنتی بادی کرونا در خون از ابتلای مجدد پیشگیری نمی کند

به گزارش آریا بلاگ، رییس مرکز تحقیقات بیماریهای عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ایمنی ایجاد شده ناشی از کرونا در خون، از ابتلای مجدد به این ویروس پیشگیری نمی کند. آنتی بادی در خون هیچ تضمینی به بهبودیافتگان این بیماری برای رفتارهای پرخطر نمی دهد.

وجود آنتی بادی کرونا در خون از ابتلای مجدد پیشگیری نمی کند

به گزارش خبرنگاران از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر داوود یادگاری نیا اضافه نمود: وجود آنتی بادی کرونا در خون به هیچ عنوان نمی تواند از ابتلای مجدد به این بیماری پیشگیری کند. هنوز به صورت 100 درصد معین نیست که آیا آنتی بادی نقش محافظتی در بدن فرد دارد یا خیر.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد تحقیقات اجرا شده در مبتلایان به کووید 19 گفت: از زمان شیوع کرونا تابه امروز افردی (به خصوص در بین کادر بهداشت و درمان) به رغم وجود آنتی بادی در بدن مجددا به کرونا مبتلا شدند.

رییس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری ادامه داد: با صرف وجود آنتی بادی نمی توان به افراد مجوز انجام رفتارهای پرخطر داد. تا زمان فراوری داروی موثر و واکسن باید در هر شرایطی استفاده از ماسک و توجه به توصیه های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا جدی گرفته گردد.

وی با بیان این که سیر ابتلای بچه ها به کرونا در مقایسه با بزرگسالان بسیار متفاوت است، اعلام نمود: سیستم ایمنی بچه ها معمولا در مواجهه با ویروس کووید 19 مقاوم تر است.

یادگاری نیا در سرانجام درباره تفاوت انتقال آنفلوآنزا و کرونا از بچه ها به بالغین شرح داد: برخلاف آنفلوآنزا که بیماری بیشتر از بچه ها به بزرگسالان سرایت می نماید، مشاهدات و تحقیقات گواه این موضوع است که ویروس کووید 19 در بیشتر موارد از بزرگسالان به بچه ها منتقل می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5824

به "وجود آنتی بادی کرونا در خون از ابتلای مجدد پیشگیری نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود آنتی بادی کرونا در خون از ابتلای مجدد پیشگیری نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید