پیشنهاد تأسیس صندوق مشترک و راه اندازی سیستم تهاتر با سنگاپور

به گزارش آریا بلاگ، نشست معارفه کمیته مشترک بازرگانی ایران و سنگاپور بعدازظهر امروز با حضور معاون امور بین الملل اتاق ایران، نماینده وزارت امور خارجه، سازمان توسعه تجارت و جمعی از فعالان مالی در ساختمان اتاق ایران برگزار گردید.

پیشنهاد تأسیس صندوق مشترک و راه اندازی سیستم تهاتر با سنگاپور

محمدرضا کرباسی معاون امور بین الملل اتاق ایران تأسیس این کمیته مشترک را از سال گذشته گامی در راستای تأسیس اتاق مشترک بازرگانی دو کشور بیان کرد و به تشریح مهم ترین ظرفیت های اقتصادی سنگاپور برای تجارت پرداخت.

به اعتقاد کرباسی، اقتصاد مبتنی بر تجارت آزاد، وجود بنادر مجهز و امکانات لجستیکی بالا، صنایع تبدیلی در بخش های مختلف باارزش اضافه نموده بالا، ارائه خدمات اقتصادی و تجاری با کمترین هزینه به فعالان اقتصادی و عدم وجود فساد اداری در ساختار اقتصادی، پنج شاخص برجسته سنگاپور برای تجارت به شمار می رود.

او در ادامه با اشاره به آمار و ارقام تجارت ایران و سنگاپور طی سه سال گذشته میلادی، تأکید کرد: در سال 2016 و 2017، حجم روابط تجاری دو کشور که بین 600 تا 800 میلیون دلار بوده که قابل قبول است اما ایده آل ما نیست.

به گفته او، در سال 2018، صادرات ایران به سنگاپور از 751 میلیون دلار به 8.5 میلیون دلار کاهش پیدانموده است. درحالی که در همین زمان شاهدیم که حجم واردات از 187 میلیون دلار به 347 میلیون دلار افزایش داشته است.

کرباسی در ادامه اضافه نمود: آنالیز آمارهای مربوط به 7 ماهه سال 2019 هم حاکی از آن است که باید نگاه استراتژیکی برای تجارت با این کشور اتخاذ کنیم. به همین دلیل کمیته مشترک بازرگانی ایران و سنگاپور نقش مهمی برای شناسایی موانع تجارت ایفا می نماید و انتظار داریم که اعضای این کمیته راهکارهای اجرایی را برای حل مسائل ارائه کند.

معاون امور بین الملل اتاق ایران با اشاره تجارت ترجیحی ایران و اوراسیا و همچنین امضای موافقت نامه تجارت آزاد بین سنگاپور و اتحادیه اوراسیا، ابزار امیدواری کرد که این فرصت همکاری های چندجانبه میان ایران، سنگاپور دیگر کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا را شکل دهد.

معاون امور بین الملل اتاق ایران همچنین فرصت های همکاری پیش روی فعالان اقتصادی ایران و سنگاپور را گفت. بر همین اساس، سرمایه گذاری مشترک، خدمات فنی و مهندسی، بنگاه های کوچک و متوسط، صادرات مواد پتروشیمی، الکترونیک، خودرو و قطعات وابسته به آن از مهم ترین حوزه های همکاری مشترک میان فعالان اقتصادی ایران و سنگاپور اعلام شد.

تأسیس صندوق مشترک و راه اندازی سیستم تهاتر دو پیشنهاد معاون امور بین الملل اتاق ایران برای حل مسائل بانکی ایران و سنگاپور بود.

در ادامه، علی اکبر نظری رئیس اداره اول آسه آن وزارت امور خارجه نیز ضمن تائید صحبت های معاون امور بین الملل اتاق ایران، پیوستن دو کشور به اتحادیه اوراسیا را ظرفیتی حائز اهمیت برای توسعه روابط ایران و سنگاپور بیان کرد.

او همچنین به نبود سفیر مقیم در ایران و سنگاپور به عنوان یکی از مسائل تجاری فعالان اقتصادی دو کشور اشاره و دلیل این امر را عدم تمایل سنگاپوری ها بیان کرد. بااین وجود رئیس اداره اول آسه آن وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرد حجم روابط تجاری ایران و سنگاپور، همان طور که روسای جمهور دو کشور هم هدف گذاری نموده اند به 2 میلیارد دلار برسد.

در ادامه این نشست، اعضای کمیته مشترک بازرگانی ایران و سنگاپور ضمن معرفی خود و زمینه فعالیت تخصصی شان مهم ترین مشکل تقویت روابط تجاری با سنگاپور را ذکر کردند که در حمل ونقل و مسائل بانکی در رأس این مسائل واقع شده است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2121

به "پیشنهاد تأسیس صندوق مشترک و راه اندازی سیستم تهاتر با سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد تأسیس صندوق مشترک و راه اندازی سیستم تهاتر با سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید