چطور به آرزوهایمان برسیم؟

به گزارش آریا بلاگ، زندگی همۀ ما از همان بچگی، پر است از آرزوهای دور و دراز. یادتان هست وقتیدندان های شیری مان را زیر بالش قایم می کردیم تا بلکه فرشته مهربانِ دندان ها سروکله اش پیدا گردد و برایمان هدیه ای به جا بگذارد؟

چطور به آرزوهایمان برسیم؟

اما حالا که بزرگتر شدیم، رنگ و بوی آرزوهایمان هم فرق نموده است؛ برخی هایمان دوست داریم فلان ماشین آخرین مدل را بخریم، رتبه تک رقمی کنکور شویم، به کشور موردعلاقه مان سفر کنیم، افراد مهم زندگی مان را راضی کنیم و … .

حالا در این میان، برخی ها به آرزوهایشان می رسند و برخی ها هم نه؛ اما فکر می کنید دستۀ اول (یعنی کسانی که به آرزوهایشان می رسند) چه کار می نمایند که بقیه آن را نمی دانند؟ در ادامه می خواهم رازهایی را بگویم که شما را به یک قدمی آرزوهایتان می رساند.

قانون اول: آرزوهایتان را به هدف تبدیل کنید

بیایید رو راست باشیم. آرزو کردن راحت است؛ اما راستا رسیدن به آن آرزو چندان هم راحت نیست. برای اینکه به آرزوهایتان برسید، اولین قدم این است که آن را به یک هدف تبدیل کنید.

فرق هدف با آرزو این است که، رسیدن یه هدف نیازمند برنامه ریزی است. وقتی که برنامه داشته باشید، می دانید که چطور برای رسیدن به هدفتان کوشش کنید.

فقط نباید فراموش کنید که هدف شما باید قابل مناسب و دست یابی باشد (یعنی نه خیلی بزرگ باشد نه خیلی کوچک)، و همچنین بهتر است که برای رسیدن به آن، زمان هم معین کنید.

نکته: اگر آرزو یا همان هدفتان آنقدر بزرگ است که احساس می کنید قابل دست یابی نیست، آن را به هدف های کوچکتری تقسیم کنید و سعی کنید که خُرد خُرد برای آن کوشش کنید.

مثلاً اگر هدفتان این است که جهانگرد شوید، برای درآمد داشتن برنامه ریزی کنید، از شهرهای کوچک شروع کنید و بعد قدم به قدم، به آرزویتان نزدیک شوید.

قانون دوم: با هدفی شروع کنید که به شما انگیزه می دهد

واقعیت این است که ما آدم ها خیلی شکیبا نیستیم و دوست داریم که هر چه سریعتر لذت رسیدن به نتیجه را تجربه کنیم. خیلی وقت ها اگر راستا رسیدن به نتیجه طولانی گردد، از خودمان ناامید می شویم، سگ سیاه افسردگی گوشه لباسمان را می گیرد و دست از کار میکشیم.

برای اینکه با چنین شرایطی روبرو نشوید، بهترین کار این است که از اهداف ساده تر و کوچکتر شروع کنید و بعد از اینکه به آن رسیدید، یک جایزه به خودتان بدهید. اینطوری برای همواره انرژی و انگیزه دارید و تا رسیدن به هدف اصلی، خسته نمی شوید.

قانون سوم: روند اجرای برنامه هایتان را مدام آنالیز کنید

می دانم که خیلی هایتان میانۀ چندان خوبی با برنامه ریزی ندارید؛ اما بهتر است یک بار برای همواره لجبازی را کنار بگذارید و قلم و کاغذ به دست، برنامه بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت خود را بنویسید. اینطوری هر هفته یا هر ماه می توانید چک کنید و ببینید که به چند درصد کارها رسیده اید و نقطه ضعفتان کجا بوده است.

یادتان هست که همان اول گفتم هدف های قابل اندازه گیری برای خودتان ترسیم کنید؟ خب اینجا همان جایی است که اندازه ها مهم می شوند. مثلاً اگر آرزویتان رسیدن به 50 میلیون پول بوده و آن را به هدف های 5 میلیونی تقسیم نموده اید، خیلی راحت می توانید درصد نزدیک شدن به آن را اندازه بگیرید.

قانون چهارم: کوشش کنید، کوشش کنید و کوشش کنید

خب دیگر، اصل کار همین قانون چهارم است. بد نیست بدانید که خیلی از افراد پیروز و مشهوری که می شناسیم، یک شبه به اینجا نرسیده اند و برای رویاهایشان به معنای واقعی کلمه جنگیده اند!

فکر کنم همۀ شما ایلان ماسک، بنیان گذار شرکت تسلا را بشناسید. آقای ماسک روزانه فقط 6 ساعت می خوابد و به سختکوشی و کوشش معروف است. غیر از ایلان ماسک هم، هر فرد پیروز دیگری که می شناسید، با کوشش و پشتکار خیلی زیاد به صندلی الانش رسیده است.

پس تنبلی را کنار بگذارید و به جای شنبه، از همین حالا شروع کنید. زود بیدار شدن از خواب، استفاده از تعطیلات و به تعویق نینداختن کارها، از شما یک آدم کوشا می سازد؛ آن ها را جدی بگیرید.

بسیار خب، شما با 4 تا قانون مهمی که باید می دانستید، آشنا شدید. اما جادۀ آرزوها همین جا به خاتمه نمی رسد. من یک پیشنهاد جذاب دیگر هم برای رسیدن به آرزوهایتان دارم.

یک پیشنهاد: از فرشته هایی با بال های نامرئی یاری بگیرید

ما گاهی هم برای رسیدن به آرزوهایمان می توانیم از دیگران (حتی کسانی که نمی شناسیم) یاری بگیریم. چطور ممکن است؟

مردم همواره همراه شما می آیند، اگر که با شما احساس همدلی و نزدیکی نمایند. ما سال های سال است که به شکل جمعی و اجتماعی زیسته ایم. کنار هم دیگر و با هم دیگر. وقتی یکی از همسایه ها مریض است برایش دکتر خبر می کنیم، و وقتی یکی عروسی دارد به اندازه او ذوق زده ایم.

چند سال پیش، در شروع عصر گوشی های موبایل هوشمند افرادی که عضو شبکه های اجتماعی بودند نیز به طور اتوماتیک و طبیعی شروع به اشتراک گذاری زندگی طبیعی شان نموده بودند.

مردم از سرتاسر کشور با استفاده از این گوشی ها زندگی افراد را دنبال می کردند، با غم های آن ها غمگین و با شادی های شان شاد می شدند. حتی زمانی که کسی در این شبکه های اجتماعی به مسئله ای برمی خورد، همه واکنش نشان می دادند. اگر کسی تصادف می کرد، یا موبایلش را می دزدیدند مردم واکنش نشان می دادند.

کم کم برخی از افراد شروع کردند به درخواست حمایت از کسانی که دنبال شان می کردند. اگر نقاشی بود که برای فروش نقاشی هایش به مشکل خورده بود از مردم درخواست می کرد نقاشی هایش را به کسانی که می شناسند معرفی نمایند تا مشتری پیدا کند.

خیلی از کسب وکارها از همین طریق به وجود آمدند. شبکه های اجتماعی و اینترنت، رفته رفته کاری کردند که مردم بتوانند آرزوهای شان را کمی آسان تر از گذشته برآورده نمایند.

حالا این عمل همدلانه، به شکل یک وب سایت به نام ویشاتو (Wishato.com) درآمده است.

ویشاتو چیست؟

ویشاتو، یعنی ویش های تو (آرزوهای تو) که یک سرویس آنلاین به اشتراک گذاری آرزوهاست. با این سرویس هم می توانید آرزویتان را به اشتراک بگذارید و از دیگران بخواهید در رسیدن به آن از شما حمایت نمایند و هم از دیگران حمایت (هرچند خیلی کوچک) کنید تا به آرزوهایشان برسند. پیشنهاد می کنم برای آشنایی کامل با ویشاتو راه رسیدن به آرزوها را بخوانید.

حرف آخر

دیگر حرفی ندارم، جز اینکه آرزو می کنم همۀ شمابه تک تک آرزوهایتان برسید و لبخند رضایت روی لب هایتان بنشیند.

حالا که تو یک قدمی آرزوتون هستید این ویدئو رو ببینید و با نحوه کار ویشاتو بیشتر آشنا شید:

https://as1.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/fc03122949689c8d73d2e4db5d71051616410651-360p-13800.mp4

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 544

به "چطور به آرزوهایمان برسیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چطور به آرزوهایمان برسیم؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور به آرزوهایمان برسیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید