کمبود منابع اقتصادی، بیماری مزمن دانشگاه ها ، خرسندی: بدهی دانشگاه امیرکبیر مانع دریافت تسهیلات بانکی برای ساخت خوابگاه متاهلی

به گزارش آریا بلاگ، دانشگاه امیرکبیر از جمله دانشگاه هایی است که با درخواست زیادی از سوی دانشجویان برای اسکان در این خوابگاه ها روبرو است و برای پاسخگویی به احتیاج آن ها راستا های مختلفی را در پیش گرفته است.

کمبود منابع اقتصادی، بیماری مزمن دانشگاه ها ، خرسندی: بدهی دانشگاه امیرکبیر مانع دریافت تسهیلات بانکی برای ساخت خوابگاه متاهلی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، اگر چه در این روز ها به دلیل شیوع مجدد بیماری کرونا، خوابگاه های دانشجویی که کم و بیش بازگشائی شده بود دوباره تعطیل شده و پرداختن به موضوعات خوابگاه ها کمی با مشکل روبرو گردد، اما آنالیز شرایط خوابگاه های متاهلی و اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر توسعه این خوابگاه ها در دستور کار خبرنگاران قرار گرفته تا بتواند بخشی از دغدغه دانشجویان متاهل را رفع کند.

پس از آنالیز های مفصل بر روی شرایط خوابگاه های متاهلی، از آمار و اطلاعات این خوابگاه ها گرفته تا شرایط ساخت خوابگاه های جدید که در گزارش های قبلی به سراغ مسئولین وزارت علوم، سازمان امور دانشجویان، نهاد رهبری در دانشگاه ها رفتیم که عوامل و موانع پیش روی این خوابگاه ها را از زبان آن ها جویا شدیم.

در این آنالیز های اجرا شده به این نتیجه رسیدیم که مشکل اصلی و دست اندازی که اجازه نمی دهد خوابگاه های متاهلی توسعه پیدا کند، درد مزمن کمبود بودجه است که دولت با وجود قانون مجلس کوششی در رفع کردن این مشکل نکرده است و شاید ابزار نظارتی برای دولت آنقدر از سوی مجلس محکم نیست که تمامی قوانین را اجرا کند.

بیشتر بخوانید

خوابگاه متاهلی، سرپناهی امن برای دانشجو

وقتی نهاد رهبری پا به میدان می گذارد

خبر خوش دانشگاه شریف برای دانشجویان متاهل

اما با اینکه کمبود بودجه مانع توسعه خوابگاه های متاهلی شده، اما دانشگاه ها که ارتباط مستقیم با دانشجو دارند و باید جوابگوی، اما و اگر های آن ها در کمبود خوابگاه ها باشند به روش های مختلفی سعی در افزایش ظرفیت این خوابگاه ها دارند و دست از کوشش برای حل مسائل دانشجو برنمی دارند.

110 زوج در صف اسکان خوابگاه های متاهلی دانشگاه امیرکبیر

در این بین دانشگاه امیرکبیر از جمله دانشگاه هایی است که با درخواست زیادی از سوی دانشجویان برای اسکان در این خوابگاه ها روبرو است و برای جوابگویی به احتیاج آن ها راستا های مختلفی را در پیش گرفته است.

سیاوش خرسندی، معاون دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در مورد آخرین شرایط خوابگاه های متاهلی این دانشگاه اینگونه می گوید: دانشگاه امیرکبیر در حال حاضر حدود 92 واحد متاهلی برای دانشجویان متاهل دارد و این واحد به صورت مجزا هستند که 92 زوج دانشجو در این واحد ها اسکان دارند.

وی اضافه نمود: در حال حاضر 110 زوج در صف انتظار برای اسکان در این خوابگاه هستند و اگر بتوانیم ظرفیت را دو برابر کنیم و 200 واحد برسانیم می توانیم ظرفیت متوازی و درخواست هایی که وجود دارد را پوشش دهیم.

خرسندی اضافه نمود: دو روش را برای جوابگویی به احتیاج دانشجویان متاهل در نظر گرفتیم اول اینکه دانشگاه خوابگاه بسازد و در اختیار دانشجو قرار دهد، و یا اینکه از دانشجویان حمایت کنیم و ودیعه آن ها را تقبل کنیم. به این صورت که مجتمعی را در نظر بگیریم و با پرداخت ودیعه آن به دانشجویان یاری کنیم که اسکان پیدا نمایند، بنابراین لزومی ندارد که این مجتمع در مالکیت دانشگاه باشد.

پرداخت وام 20 میلیون تومانی به دانشجویان متاهل

معاون دانشجویی دانشگاه امیرکبیر خاطر نشان کرد: در حال حاضر با حمایتی که دانشگاه دارد به هر دانشجویی که متقاضی خوابگاه متاهلی باشد 20 میلیون تومان ودیعه مسکن را فراهم می کنیم، اما در این شرایط تورم و گرانی مسکن مطمئنا دانشجویان برای تامین مسکن دچار مشکل می شوند.

خرسندی اضافه نمود: در شرایط فعلی این مبلغ بسیار پایین است، با تورمی که سال جاری و سال گذشته داشتیم این مبالغ احتیاج به بازنگری دارد.

وی با اشاره به برنامه ریزی های دیگری در این زمینه گفت: در حال حاضر برای تبدیل به احسن کردن املاکی که داریم و بتوانیم یکی از ساختمان ها را بتوانیم با جذب مشارکت خیرین بتوانیم خوابگاه متاهلی را که در حال حاضر پراکنده است در یک مجتمعی جمع کنیم و واحد های متاهلی متناسب از آن استخراج کنیم و تعداد واحد های بیشتری را در اختیار داشته باشیم.

معاون دانشجویی دانشگاه امیرکبیر یادآور شد: متاسفانه منابع اقتصادی ما بسیار محدود است مگر اینکه از املاک موجود بخواهند زمینی را در اختیار ما قرار دهند. یا از تسهیلات بانکی که صندوق رفاه قرار داده بتوانیم استفاده کنیم که در این زمینه نیز، چون سال قبل یک وام 6 میلیارد تومانی برای ساخت خوابگاه گرفتیم نمی توانیم از این تسهیلات استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3995

به "کمبود منابع اقتصادی، بیماری مزمن دانشگاه ها ، خرسندی: بدهی دانشگاه امیرکبیر مانع دریافت تسهیلات بانکی برای ساخت خوابگاه متاهلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود منابع اقتصادی، بیماری مزمن دانشگاه ها ، خرسندی: بدهی دانشگاه امیرکبیر مانع دریافت تسهیلات بانکی برای ساخت خوابگاه متاهلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید