یک شیء ناشناس پرنده دیگر در آمریکای شمالی این بار بر فراز کانادا سرنگون شد

به گزارش آریا بلاگ، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا روز شنبه گفت یک هواپیمای جنگی آمریکایی یک شیء ناشناس دیگر را بر فراز فضای هوایی آمریکای شمالی سرنگون نموده است.

یک شیء ناشناس پرنده دیگر در آمریکای شمالی این بار بر فراز کانادا سرنگون شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین این برای دومین روز پیاپی است که نیروهای نظامی آمریکا یک شیء ناشناسی هوابرد را سرنگون می نمایند.

ترودو روز شنبه بعدازظهر در توئیتی نوشت: من دستور سرنگونی یک شیء ناشناسی را که به حریم هوایی کانادا تجاوز نموده بود، صادر کردم. یک هواپیمای جنگنده آمریکایی اف-22 تحت فرماندهی فضای هوایی آمریکای شمالی یا نوراد (NORAD) که از حریم هوایی کانادا و آمریکا حفاظت می نماید این شیء را بر فراز یوکان در شمال غرب کانادا سرنگون کرد.

ترودو گفت روز شنبه بعدازظهر با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا صحبت نموده است و نیروهای کانادایی این شیء را بازیابی و بررسی خواهند کرد.

جت های جنگنده در هفته گذشته تا به حال سه شیء را در فضاهای هوایی آمریکا و کانادا سرنگون نموده اند.

آنیتان آناند، وزیر دفاع کانادا از اظهار نظر درباره منشا این شیء که به گفته او شکل استوانه ای داشت، خودداری کرد.

او این شیء را یک بالون توصیف نکرد، اما گفت کوچکتر از بالون چینی بوده است که یک هفته پیش در ساحل کارولینای جنوبی سرنگون شده است، اما ظاهری مشابه به آن داشته است. او گفت این شیء در هنگامی که در ساعت 3:41 دقیقه بعدازظهر به وقت محلی (21:45 به وقت گرینیچ) سرنگون شد، در ارتفاع 1200 متری از سطح زمین پرواز می کرد و خطری برای حمل ونقل هوایی غیرنظامی شمرده می شد.

چند ساعت بعد در بعدازظهر شنبه فضای هوایی در استان مونتانا در غرب آمریکا پس از شناسایی یک ناهنجاری راداری به طور موقت بسته شد، اما بر اساس گزارش نوراد، پس از فرستاده شدن هواپیماهای جنگی هیچ شیئی مشاهده نشد.

سرنگون شدن این آخرین شیء بر فراز کانادا فقط 24 ساعت پس از سرنگون شدن یک شیء هوابرد دیگر بوسیله ارتش آمریکا در فضای هوایی آلاسکا انجام می گیرد. یک جت جنگنده آمریکایی اف-22 این شیء پرنده را که در ارتفاع بالا بر فراز ددهورس به موازات ساحل شمالی استان آلاسکا پرواز می کرد، سرنگون کرد. مقامات گفتند این شیء به حریم هوایی آمریکا وارد شده بود، اما داشت به با سرعت 32 تا 64 کیلومتر در ساعت به سمت قطب شمال حرکت می کرد.

دولت آمریکا تا به حال جزئیات چندانی درباره این شیء به مقدار یک ماشین کوچک که در ارتفاع 13700 متری یعنی در سطح هواپیماهای تجاری پرواز می کرد، منتشر ننموده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 بهمن 1401 بروزرسانی: 23 بهمن 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 11910

به "یک شیء ناشناس پرنده دیگر در آمریکای شمالی این بار بر فراز کانادا سرنگون شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک شیء ناشناس پرنده دیگر در آمریکای شمالی این بار بر فراز کانادا سرنگون شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید