واگذاری استقلال و پرسپولیس منوط به ارائه لایحه نظام باشگاه داری به مجلس

به گزارش آریا بلاگ، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، با اشاره به ضرورت ارائه لایحه نظام باشگاه داری به مجلس توسط دولت، گفت: مجلس در صورتی با واگذاری باشگاه های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی موافق است که وزارت ورزش مقدمات این واگذاری را فراهم کند.

واگذاری استقلال و پرسپولیس منوط به ارائه لایحه نظام باشگاه داری به مجلس

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، احمد راستینه واگذاری باشگاه های پرسپولیس و استقلال را خواسته طرفداران و جامعه ورزشی دانست و گفت: مجلس در صورتی با واگذاری باشگاه ها به بخش خصوصی موافق بوده که وزارت ورزش و امور جوانان مقدمات این واگذاری را فراهم کند. در این راستا ابتدا باید کشف قیمت دو باشگاه در بلوک بندی کوچک و سپس تعهدات و بدهی های آن ها معین و کاملاً شفاف گردد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس یازدهم، اضافه کرد: برای خصوص سازی استقلال و پرسپولیس باید سهم باشگاه ها در انجام تعهداتشان و وظایف دستگاه های حاکمتی و متولی حمایت از ورزش و فوتبال و سقف یاری آن ها باید کاملاً شفاف گردد به عبارت دیگر تا زمانی که لایحه نظام باشگاه داری به تصویب نرسیده و حدود وظایف و اختیارات مدیر عامل باشگاه ها، مسائل مربوط به حق پخش تلویزیونی یا مباحث تبلیغاتی، چگونگی انعقاد قرار داد با مربیان خارجی در اساسنامه و اطلاعات اقتصادی آن ها به صورت شفاف معین نگردد، واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی و یا عرضه سهام آن ها در بورس خطا بوده و هزینه های بسیار سنگینی را به همراه دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: طرفداران زمان واگذاری باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی باید خیالشان از ثبات و تحول مدیریتی که خواسته اصلی آن ها است، راحت باشد. از این رو معتقدم عرضه در بورس و یا خصوصی سازی باشگاه ها بدون توجه به این نکات موجب ناراحتی و سرخوردگی طرفداران و جامعه ورزشی می گردد چرا که آن ها پس از واگذاری انتظار توسعه باشگاه هایشان را دارند نه اینکه به دلیل سهل انگاری باعث سقوط این دو تیم ورزشی شویم.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس یازدهم، توضیح داد: دولت برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ابتدا باید لایحه نظام باشگاه داری به همراه اطلاعات اقتصادی و املاک این دو باشگاه را به صورت شفاف معین و به مجلس ارائه کند. یقیقنا اگر در این مدت باقی مانده تا سرانجام دولت این مهم محقق گردد، مجلس نیز از آن استقبال می نماید. اما اگر این اتفاقات نیافتد مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون فرهنگی که دغدغه طرفداران را دارند، اجازه واگذاری نسنجیده را نمی دهد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4509

به "واگذاری استقلال و پرسپولیس منوط به ارائه لایحه نظام باشگاه داری به مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری استقلال و پرسپولیس منوط به ارائه لایحه نظام باشگاه داری به مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید